BasBQ
Beef en Steak

Saus: Pico de Gallo

 
 
 
 
 

Ewald

Administrator
Forumleiding
Berichten
5.071
20200617_150321.jpg

Pico de Gallo is een Mexicaanse relish-achtige saus op basis van Tomaat en Ui, de saus wordt vaak op smaak gebracht met jalapeno peper, limoensap, peterselie en zout.
De ingrediënten hebben dezelfde kleuren als de Mexicaanse vlag.
Erg lekker op/bij een rundersteak, zoals Entrecote, Ribeye, Picanha, etc.
Maar is ook heerlijk als dip bij Nacho Cheese Tortilla chips.

Ingrediënten

  • ½ cup zeer fijn gesneden rode ui (= 2 a 3 kleine rode uien 1/3 hoeveelheid van de tomaat!)
  • 2 jalapeno pepers, zaad en zaadlijsten verwijdert en zeer fijn gesneden
  • 2 Limoenen, het sap van
  • 1 ½ -2 cups Roma (Pruim) tomaten (6 stuks), zaad verwijderd en in zeer kleine blokjes gesneden
  • ¼ - ½ cup fijngesneden verse Peterselie (voor de liefhebbers Korianderblad)
  • ½ tl. zout (of wat wij doen Aromat + fleur de Sel naar smaak) over de tomaten strooien en proeven.
Bereiding

Mix de rode uien uien, jalapeno pepers, en limoensap in een kom. En laat dit minimaal 5 minuten marineren.
Zout de tomaten, en voeg dit samen met de peterselie toe in de kom, eventueel verder op smaak brengen met zout, en minimaal 15 minuten laten marineren zodat de smaken kunnen vermengen.
Als je de saus 1 dag in de koelkast laat staan wordt hij nog mooier van smaak.

mini-20200616_202307.jpg
 
Dat ziet er lekker uit
En weer iets met kleur en vlag? 😁
 
Mooie hanensnavel ;)
 
Pico de Gallo is fantastisch. Natuurlijk ook ontzettend lekker op een tortilla
 
Bedankt voor het delen. Ga ik vandaag proberen.
 
Klinkt smaakvol, dus gaat op de To-Do lijst. Bedankt voor deze inspiratie!
 
Ik laat zelf de tomatenblokjes ook altijd met een goede snuf zout 20 minuten uitlekken in een vergiet dan blijft het niet zo nat,
 
Ik laat zelf de tomatenblokjes ook altijd met een goede snuf zout 20 minuten uitlekken in een vergiet dan blijft het niet zo nat,

Het is toch een soort saus bij saus hoort vocht, ik vind het doodzonde om al dat heerlijke vocht weg te laten lopen, de zaad lijsten zijn immers ook al weggesneden met het vocht, het tomatenvlees nog meer martelen komt de smaak niet ten goede.
Ik hou het dus bewust zo nat.
 
Het verschil bij ons is denk ik ook dat ik het op mijn wraps doe en daarbij dus zo min mogelijk vocht wil. Terwijl jij het als saus over je vlees doet. Hoe dan ook, het smaakt goed 😊
 
Pico de gallo is echt mijn nieuwe verslaving geworden, dit is zo lekker🥰 hier blijf je van eten/snoepen😋 voor mij geen chimichurri meer.........
 
Hier Is het ook erg goed binnen gekomen

Fijn om naast chimmichuri dit alternatief te hebben
 
Deze is zoooo lekker inderdaad :love: heb 'm net klaar en zojuist geproefd.... nu al lekker..... dank voor het delen;)(y)
 
Ook erg lekker om je tortilla chippies in te dopen🤪
 
Hoe lang kan je de saus bewaren? Het recept is een aardige hoeveelheid, dus heb nog behoorlijk wat over. Heb hem in een weckpotje gedaan.
 
Hoe lang kan je de saus bewaren? Het recept is een aardige hoeveelheid, dus heb nog behoorlijk wat over. Heb hem in een weckpotje gedaan.
Ik zou niet bang zijn de vrieze te gebruiken.
Als je nog veel over hebt misschien in een ijsblokjes mal, kan je lekker geportioneerd uithalen.
 
Hoe lang kan je de saus bewaren? Het recept is een aardige hoeveelheid, dus heb nog behoorlijk wat over. Heb hem in een weckpotje gedaan.

Bij ons is het na 2 dagen op 😁 dus ik weet niet precies hoelang je het kunt bewaren maar het zal in een weckpotje toch wel een week goed blijven 🤔 je kunt de volgende keer natuurlijk ook gewoon de helft maken zodat je niets overhoud ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan