BasBQ
Beef en Steak

Sateh Babi/Ajam

 
 
 

Imperial Guard

Pitmaster
Berichten
749
Dit jaar hebben we kerst bij de schoonfamilie op een totaal andere manier gevierd, mijn schoonmoeder is geen echte keuken held en mijn zwager kwam met het idee om een Indonesische Rijsttafel te maken. Hij is half Indo  :D

Mijn taak was dus om sateh van de Q te maken en wat past natuurlijk qua smaak mooi bij de rijsttafel DanBras Sateh!

Ik heb 700/500gr Babi (Procureur) /Ajam gemaakt (Kippendijen), wat een heerlijk recept en mijn zwager vond het super sateh!
Toch waren we beide van mening dat de babi lekkerder was dan de ajam.

Het vlees heb ik gegaard doormiddel van de reserve sear methode toch had ik moeite op de WGA op temperatuur te krijgen/houden ik heb hiervoor een volle starter gebruikt en of dit nou door de miezer of wind kwam ik weet het niet dus mochten jullie nog tips hebben.

En natuurlijk zeggen foto's meer dan tekst:

E4m8cFL.jpg


xvHvnmp.jpg


lqj57UA.jpg


v7dK7qz.jpg


YW6tkPA.jpg




 
heerlijke sat? hoor
 
Altijd goed!
 
mmm, ik ben altijd bereid om het resultaat van de te lage temperatuur komen op te ruimen...  😇😉
Die sat?etjes zien er wel erg lekker uit.  Heb je ook ergens een foto van de combi?
 
WernerB zei:
mmm, ik ben altijd bereid om het resultaat van de te lage temperatuur komen op te ruimen...  😇😉
Die sat?etjes zien er wel erg lekker uit.  Heb je ook ergens een foto van de combi?

Nee helaas niet, tip voor de volgende keer!  :)
 
Altijd lekker, Danbras Sateh!
Waarom een bak vloeistof onder de sateh? Dit zou de oorzaak van je temperatuur probleem kunnen zijn. Je hebt nu erg veel koude massa in je WGA
 
Ceriel zei:
Altijd lekker, Danbras Sateh!
Waarom een bak vloeistof onder de sateh? Dit zou de oorzaak van je temperatuur probleem kunnen zijn. Je hebt nu erg veel koude massa in je WGA

Met de goede hoop om een soort temperatuur buffer te maken zodat de temperatuur niet erg zou zakken. Maar nu achteraf snap ik wat je bedoelt was het zinvol geweest om meer briketten te gebruiken?
 
Lekker hoor
 
Imperial Guard zei:
Met de goede hoop om een soort temperatuur buffer te maken zodat de temperatuur niet erg zou zakken. Maar nu achteraf snap ik wat je bedoelt was het zinvol geweest om meer briketten te gebruiken?
Met 15-20 hete briketten zou je met gemak de temperatuur een uur >180 gr moeten kunne houden.
Doordat de vloeistof niet warmer wordt dan 100 gr, en dam alleen maar warmte opneemt, blijft de temperatuur in de (kleine) WGA aan de lage kant
 
Ziet er lekker uit! Goed te horen dat het gesmaakt heeft  :D
Als ik eerlijk ben dan vinden wij de babi zelf ook iets lekkerder. Heeft door de andere structuur iets meer bite dan de ajam en een beetje kunnen knagen op vlees vinden wij een plus  :p
 
Ceriel zei:
Imperial Guard zei:
Met de goede hoop om een soort temperatuur buffer te maken zodat de temperatuur niet erg zou zakken. Maar nu achteraf snap ik wat je bedoelt was het zinvol geweest om meer briketten te gebruiken?
Met 15-20 hete briketten zou je met gemak de temperatuur een uur >180 gr moeten kunne houden.
Doordat de vloeistof niet warmer wordt dan 100 gr, en dam alleen maar warmte opneemt, blijft de temperatuur in de (kleine) WGA aan de lage kant

Thanks voor je uitleg Ceriel! In het vervolg dus alleen een lege lekbak eronder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan