BasBQ
Beef en Steak

Sateh Babi/Ajam (= varkensvlees/kippenvlees)

Gratje zei:
75 graden ook voor procureur?
Ik ga 3 kilo procureur snijden. Voor ongeveer 10 a 15 man. Dus liever safe dan sorry wat betreft de temperatuur.
Verder de vraag. 3 kilo = 6 porties = 6 keer de hoeveelheid van de marinade. Mag ik die wel in 1 keer maken en daarna verdelen in 6 porties? Of 6 losse porties maken?

procureur kan wel iets minder, ik zou er 1 maken op 65 graden , en dan even testen..... :D  is hij naar je zin dan de rest ook zo, eventueel kan je wel iets hoger zitten, maar dat is naar je eigen smaak
 
Ok allemaal duidelijk. Nog 1 spam vraagje. Ik heb nu 2 zakken over. Vlees zit nog in de marinade in een gesealde vacuumzak (niet vacu?m) hoe lang kan ik dit bewaren? Kan ik het invriezen? Zo ja? Met of zonder de marinade?
 
Gratje zei:
Ok allemaal duidelijk. Nog 1 spam vraagje. Ik heb nu 2 zakken over. Vlees zit nog in de marinade in een gesealde vacuumzak (niet vacu?m) hoe lang kan ik dit bewaren? Kan ik het invriezen? Zo ja? Met of zonder de marinade?
In vriezer is geen probleem

Verstuurd vanaf mijn E6853 met Tapatalk

 
Gratje zei:
Ok allemaal duidelijk. Nog 1 spam vraagje. Ik heb nu 2 zakken over. Vlees zit nog in de marinade in een gesealde vacuumzak (niet vacu?m) hoe lang kan ik dit bewaren? Kan ik het invriezen? Zo ja? Met of zonder de marinade?
Invriezen in de marinade kan inderdaad prima.

Hou er wel rekening mee dat wanneer het ontdooit is, je de sateh dan zo snel mogelijk verwerkt en je sateh zal wat steviger zijn dan wanneer je het vers verwerkt, doordat je tijdens het ontdooien in principe verder marineert.
 
Ik wil dit recept graag maken maar vraag me af of je bijv de slaolie voor iets van olijfolie kan uitwisselen? Of is dit echt een heel ander soort olie ook qua functie?
 
Ik zou geen olijfolie nemen omdat dat een eigen smaak heeft. Neem als je wat anders wilt iets neutraals zoals pindaolie of zo.
 
RicooCardoo zei:
Ik wil dit recept graag maken maar vraag me af of je bijv de slaolie voor iets van olijfolie kan uitwisselen? Of is dit echt een heel ander soort olie ook qua functie?
noskos zei:
Ik zou geen olijfolie nemen omdat dat een eigen smaak heeft. Neem als je wat anders wilt iets neutraals zoals pindaolie of zo.

Daar sluit ik mij volledig bij aan. Olijfolie zeker niet gebruiken en eigenlijk geen enkele olie die van zichzelf al een smaak heeft.
Dus gebruik alleen een neutrale olie, zoals sla-, zonnebloem- of arachideolie (= pinda).
 
 
 
 
 
 

Ridevi71

Forum Meubilair
Berichten
10.089
ff kicken, want wat was tie weer lekker
 
ff kicken, want wat was tie weer lekker
Bedankt voor de kick, staat op de to do, perfect voor de oud-hollandse grill barbecue sessie met vrienden. Als het weer allemaal mag dan... Nu maar eens een keer een testrun met een kleine hoeveelheid visite.
 
Vandaag het recept voor de sathe geprobeerr. Dit is zeker een blijvertje. Fijn recept zeg! We hebben er van genoten!
 
@DanBras heb je weleens geëxperimenteerd met marineer tijden en merk je echt het verschil? Vraag mij dit af omdat ik het boek Indostok heb gekregen en de schrijfster korte marineertijden aanhoud en beweert dat het geen tot weinig verschil maakt.
 
@DanBras heb je weleens geëxperimenteerd met marineer tijden en merk je echt het verschil? Vraag mij dit af omdat ik het boek Indostok heb gekregen en de schrijfster korte marineertijden aanhoud en beweert dat het geen tot weinig verschil maakt.
Boek heb ik ook. Toch wel één van mn betere aankopen van dit jaar.
Heb de eerst twee recepten (saté ayam met bumbu kacang en de Quick & dirty kipsaté) nu geprobeerd (eentje zonder marineren en eentje met max uur marineren). Ik kan je zeggen dat ik van mijn eigen recept ben afgestapt en voorlopig alleen één van deze maak. Ik ben helemaal om.

Terwijl ik toch jaarlijk minimaal 25 kg saté maak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan