Beef en Steak

Sat? van Tempeh

El Fumarole

Gerijpt
Binnenkort moet er bij mij een vegetarische BBQ worden gehouden (ik weet het. ..don't ask...)

Om wat met Tempeh te proberen heb ik de inmiddels wereldberoemde DanBras marinade erop losgelaten en er sat? van gemaakt. Even als testje.
Ik heb het piepschuim lekker laten marineren en op de Q gegooid. opgediend met raapstelen salade.
Resultaat:
20140515_183353_zpsobdu7v9s.jpg

Op zich is het wel lekker van smaak en ook wel van structuur (bite beetje als belegen kaas), maar het is gortdroog.

Iemand enig idee hoe je dat zou kunnen verbeteren?

misschien langer marineren?
je hebt ook vegetarisch gehakt, heb je dat al geprobeerd?

Ik had vandaag niet veel tijd, dus het heeft inderdaad maar een uurtje ofzo gemarineerd. Volgende keer maar eens overnacht doen.
Vegetatisch gehakt heb ik ook wel eens gehad. Dat is wel wat sappiger inderdaad.

het is maar een suggestie, ik loop daar ook steeds tegen aan, het is wel een uitdaging  ;)

Ik kan ook tegen de gasten zeggen dat ik een revolutionair nieuw vegetarisch product heb gemaakt en gewoon kippedij gebruiken :D

Je kunt ook zeggen dat het een vleesvervanger was, en er gewoon echt vlees voor gebruiken. Als ze dan commentaar leveren omdat ze denken vlees te eten, dan zeg je gewoon dat het een geweldig goed namaakproduct is  B-)

Op het oog ziet het er goed uit.

Als het droog is zou ik normaal gesproken wat bacon toevoegen, maar dat is bij zo'n vegetarische hap natuurlijk geen oplossing.

zucht...Ik had lid moeten worden van zo'n graterig veganistenforum... ;)

El Fumarole zei:
zucht...Ik had lid moeten worden van zo'n graterig veganistenforum... ;)
daar val je net als de rest van ons te veel uit de toon..
kan je nie gewoon runder sateh maken? koeien eten de hele dag gras dus is het eigelijk de volgende stap in de evolutie

Terug
Bovenaan Onderaan