BasBQ
Beef en Steak

Saté van tante Miho, aardappel, bloemkool en pangagius

 
 
 

Sander288019

Kooltjesharker
Berichten
132
Dit weekend moest het er een keer van komen, de saté van tante Miho van @Ewald

De geuren, de smaken, echt op! helaas niet overal foto van gemaakt tijdens het voorbereiden.
Heb kippedijtjes en kiphaasjes gebruikt. De stukjes van de haasjes waren helaas iets minder (droger).

Met erbij een gepofte aardappel en pickled red onions
Bloemkool prikkers na recept van @(Koen) (hier). Ik vond ze lekker, de rest van de familie niet zo. Wist niet helemaal wat voor tijd ik moest aanhouden (heb ~30 min indirect gedaan)

De zelfde ingredienten van de marinade voor de saté ook gebruikt als basis voor pangagiusfilet. Ik heb alleen honing ipv basterdzuiker gebruikt. Deze kort gebakken in de skillet. Wauw wat was dat ook lekker!

Zeer geslaagde maaltijd en helemaal omdat alles van de Q kwam :)

sate1.jpg


sate3.jpg



sate2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er allemaal goed uit. Zeer geslaagd zo te zien.
De tante Miho sate hebben wij ook eens geprobeerd met kipfilet en varkenshaas maar dat vonden wij absoluut geen succes.
Met zelfuitgebeende dijen inclusief vel vinden wij ze het lekkerst maar dijenvlees zonder vel zijn ze ook erg lekker.
 
Dat ziet er lekker uit. Hoe lang de bloemkool er op moet is altijd lastig, beetje afhankelijk van de grote. Ik hou er van als er ze buiten krokant zijn en binnen lekker zacht. Duurt bij mij op 180 graden ongeveer 40 tot 50 minuten.
 
Wordt tijd dat ik kennis gemaakt met deze vriendelijke Tante Miho.
 
Mooi maaltje van de Q. Saté ziet er goed uit. Dat moet smullen geweest zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan