BasBQ
Beef en Steak

Saté Ajam en buikspek saté

Er lagen nog wat speklappen. Deze gebruikt voor het avondeten en gelijk nog even te kijken of ik de stokjes nu wel heel kon houden.
Volgens recept Noskos: buikspek saté. Marinade in de vijzel gemaakt en de moeite genomen om in plaats van Conimex de ketjap met “A” te proberen.

Het volgende veranderd:
- Minder houtskool. Nu 1 kleine ecobrasa starter ipv een Weber starter houtskool
- folie enkele malen dubbel gevouwen
waardoor beter hitte schild.
- kolenbakjes dichter bij elkaar gezet.
- iets minder vlees per stokje.
- minder stokjes per keer op de bbq.

Dit alles zorgde ervoor dat de stokjes heel bleven en ik de saté’s met de handen kon draaien.

dee46c480a14317d7a065fca83ca37c8.jpg


f811dc20dec22b9cb50bb4711f4f6cc0.jpg


94c2605b470567a28dd1ea3dc0551dca.jpg
 
Laatst bewerkt:
En nu het belangrijkste. Hoe smaakten ze?
 
Heerlijk!
 
En proefde je veel verschil tussen de “gewone” ketjap en de A ketjap?
 
Dan zou ik de saté’s volgende keer eens met Conimex moeten proberen.
De A ketjap heeft wel een heel andere smaak dus op het vlees zal het denk ik ook anders zijn.
 
Ik zou de conimex laten staan en eens Bango ketjap manis of ABC ketjap manis proberen
 
Dat zijn 2 fijne soorten saté geworden zo.

Ik gebruik alleen nog maar metalen pennen ( ik weet het, 't mag eigenlijk niet :p ) die verbranden nooit ..
 
Dat zijn 2 fijne soorten saté geworden zo.

Ik gebruik alleen nog maar metalen pennen ( ik weet het, 't mag eigenlijk niet :p ) die verbranden nooit ..

Zeker waar maar minder authentiek.
 
Ik zal tzt eens kijken @Peter64
Waar zijn deze verkrijgbaar?
In de meeste toko's is minimaal 1 van de twee verkrijgbaar. Vaak ook in kleinere flesjes.
Wellicht dat AH ze ook heeft.
 
Zag de ABC ook bij AH staan.
 
Ik zet voor sate de kolenbakjes naast elkaar langs de rand van de BBQ, zodat de stokjes buiten de rand van de BBQ uitsteken. Maar dit is ook wel creatief :)
 
Mooie sate. Had graag geproefd.
 
Het probleem met de verbrande stokjes heb ik opgelost door een sate bbq te kopen.
Deze is heel erg smal en daardoor hangen de stokjes buiten de bbq.

AF5802BB-EC06-48C5-9183-CD90A469BD01.jpeg
 
Dat kan ook maar bij de buikspek saté ging het al heel goed met de stokjes op de Weber
 
Terug
Bovenaan Onderaan