Beste BBQ-vrienden!
Sinds ik dat zalige draadje van Jet en Ewald zag ben ik verliefd:
Ik wilde dus ook zo'n lekker broodje, maar dan helemaal voor mijzelf!
Dus daar gingen we, aan de slag:
Kippetjes lekker roosteren en een mooi kleurtje geven:
Kip eraf en de boemboes na het aanbraden lekker met wat water doorkoken:
Kippetjes er weer terug in:
Ik begon deze sessie na het eten, we hadden een paar niet nader te noemen worstjes gegrild en die lekker met wat salade gegeten, toen besloten met wat nieuwe houtskool erbij aan de maaltijd van morgen begonnen. Gelet op de boemboes dacht ik dat langer sudderen het alleen maar lekkerder zou maken, dus na deze stappen was ik toe aan een bakkie koffie:
En poes Loes was ook lekker chill in de tuin:
Na twee uurtjes inkoken zag het er alleen maar lekkerder uit:
Ik besloot het pannetje af te dekken met een deksel en de schuiven van het ei dicht te zetten...
En pakte toen een zalige borrel:
Vandaag werd ik wakker en verlangde ik al echt lekker naar dat zalige broodje van Sarona, maar al het werk was al gedaan dus ik kon klussen op zolder en hoefde pas weer om een uurtje of 17:00 uur aan de bak... dus daar gingen we weer verder, ik had zelf ook iets lekkers van mijn Buuf Geertje gekregen:
Ingemaakte courgettes met kurkuma, mosterdzaadjes en heerlijke azijn. Dat was vast heel lekker bij dat broodje!
Ik had ook nog wat gepickelde komkommertjes (zout, suiker, rode wijn azijn en kruidnagel) en dat paste er ook vast goed bij:
Het was al na vijven dus er mocht een mooi bier open:
Ik proefde de lekkere kip en besloot dat het wat pittiger mocht, ik had een potje Hete Oma van Dominique getipt gekregen en die mocht er lekker bij, twee theelepels:
Het gaat hier vaak in draadjes over welke BBQ zal ik nemen en is een rode of een zwarte beter dan een groene... ik snap al die vragen best, maar soms lijkt het voorbij te gaan aan het pure genot van keramisch koken... man wat is dat toch zalig om te doen!
Ik ben nog elke dag blij met mijn ei!
Ik wordt helemaal sentimenteel... gauw een mooie goudgele rakker erbij pakken!
Bij de groente juwelier trof ik 4 hele mooie suikermaisen met al het loof er nog omheen, die mochten lekker nog even op het rooster bij een rustig aanwakkerend vuurtje:
Mais apart gelegd en de ciabattas lekker even aangrillen:
Toen konden we de broodjes gaan opmaken en mochten we lekker gaan eten:
Zo zeg, dat was me lekker!
En een heerlijk toetje erbij:
We hebben heerlijk gesmuld!
Jet en Ewald, geef Buuf Sarona een dikke knuffel van ons, we hebben genoten!
Mensen, maak dit!
Sinds ik dat zalige draadje van Jet en Ewald zag ben ik verliefd:

Ik wilde dus ook zo'n lekker broodje, maar dan helemaal voor mijzelf!
Dus daar gingen we, aan de slag:

Kippetjes lekker roosteren en een mooi kleurtje geven:

Kip eraf en de boemboes na het aanbraden lekker met wat water doorkoken:

Kippetjes er weer terug in:

Ik begon deze sessie na het eten, we hadden een paar niet nader te noemen worstjes gegrild en die lekker met wat salade gegeten, toen besloten met wat nieuwe houtskool erbij aan de maaltijd van morgen begonnen. Gelet op de boemboes dacht ik dat langer sudderen het alleen maar lekkerder zou maken, dus na deze stappen was ik toe aan een bakkie koffie:

En poes Loes was ook lekker chill in de tuin:

Na twee uurtjes inkoken zag het er alleen maar lekkerder uit:

Ik besloot het pannetje af te dekken met een deksel en de schuiven van het ei dicht te zetten...
En pakte toen een zalige borrel:

Vandaag werd ik wakker en verlangde ik al echt lekker naar dat zalige broodje van Sarona, maar al het werk was al gedaan dus ik kon klussen op zolder en hoefde pas weer om een uurtje of 17:00 uur aan de bak... dus daar gingen we weer verder, ik had zelf ook iets lekkers van mijn Buuf Geertje gekregen:

Ingemaakte courgettes met kurkuma, mosterdzaadjes en heerlijke azijn. Dat was vast heel lekker bij dat broodje!
Ik had ook nog wat gepickelde komkommertjes (zout, suiker, rode wijn azijn en kruidnagel) en dat paste er ook vast goed bij:

Het was al na vijven dus er mocht een mooi bier open:

Ik proefde de lekkere kip en besloot dat het wat pittiger mocht, ik had een potje Hete Oma van Dominique getipt gekregen en die mocht er lekker bij, twee theelepels:

Het gaat hier vaak in draadjes over welke BBQ zal ik nemen en is een rode of een zwarte beter dan een groene... ik snap al die vragen best, maar soms lijkt het voorbij te gaan aan het pure genot van keramisch koken... man wat is dat toch zalig om te doen!
Ik ben nog elke dag blij met mijn ei!

Ik wordt helemaal sentimenteel... gauw een mooie goudgele rakker erbij pakken!

Bij de groente juwelier trof ik 4 hele mooie suikermaisen met al het loof er nog omheen, die mochten lekker nog even op het rooster bij een rustig aanwakkerend vuurtje:

Mais apart gelegd en de ciabattas lekker even aangrillen:

Toen konden we de broodjes gaan opmaken en mochten we lekker gaan eten:

Zo zeg, dat was me lekker!
En een heerlijk toetje erbij:

We hebben heerlijk gesmuld!
Jet en Ewald, geef Buuf Sarona een dikke knuffel van ons, we hebben genoten!
Mensen, maak dit!