BasBQ
Beef en Steak

Sappige Surinaamse Kip van Sarona... Eeeeeh, Sander!

 
 
 
 
 

Sander72

BBQ Junkie
Berichten
6.772
Beste BBQ-vrienden!

Sinds ik dat zalige draadje van Jet en Ewald zag ben ik verliefd:

c2jWNfk.jpg


Ik wilde dus ook zo'n lekker broodje, maar dan helemaal voor mijzelf!

Dus daar gingen we, aan de slag:

suTitRb.jpg


Kippetjes lekker roosteren en een mooi kleurtje geven:

IFuAejk.jpg


lAcjAXF.jpg


Kip eraf en de boemboes na het aanbraden lekker met wat water doorkoken:

JMrzfUV.jpg


Kippetjes er weer terug in:

054efxH.jpg


Ik begon deze sessie na het eten, we hadden een paar niet nader te noemen worstjes gegrild en die lekker met wat salade gegeten, toen besloten met wat nieuwe houtskool erbij aan de maaltijd van morgen begonnen. Gelet op de boemboes dacht ik dat langer sudderen het alleen maar lekkerder zou maken, dus na deze stappen was ik toe aan een bakkie koffie:

uy1NzEy.jpg


En poes Loes was ook lekker chill in de tuin:

UcWF9o3.jpg


Na twee uurtjes inkoken zag het er alleen maar lekkerder uit:

eZPmCeO.jpg


Ik besloot het pannetje af te dekken met een deksel en de schuiven van het ei dicht te zetten...

En pakte toen een zalige borrel:

eQ41J80.jpg


Vandaag werd ik wakker en verlangde ik al echt lekker naar dat zalige broodje van Sarona, maar al het werk was al gedaan dus ik kon klussen op zolder en hoefde pas weer om een uurtje of 17:00 uur aan de bak... dus daar gingen we weer verder, ik had zelf ook iets lekkers van mijn Buuf Geertje gekregen:

O9biNzf.jpg


Ingemaakte courgettes met kurkuma, mosterdzaadjes en heerlijke azijn. Dat was vast heel lekker bij dat broodje!

Ik had ook nog wat gepickelde komkommertjes (zout, suiker, rode wijn azijn en kruidnagel) en dat paste er ook vast goed bij:

CKpDGFQ.jpg


Het was al na vijven dus er mocht een mooi bier open:

cnW8t4q.jpg


Ik proefde de lekkere kip en besloot dat het wat pittiger mocht, ik had een potje Hete Oma van Dominique getipt gekregen en die mocht er lekker bij, twee theelepels:

oDdrRw4.jpg


Het gaat hier vaak in draadjes over welke BBQ zal ik nemen en is een rode of een zwarte beter dan een groene... ik snap al die vragen best, maar soms lijkt het voorbij te gaan aan het pure genot van keramisch koken... man wat is dat toch zalig om te doen!

Ik ben nog elke dag blij met mijn ei!

AdAAP57.jpg


Ik wordt helemaal sentimenteel... gauw een mooie goudgele rakker erbij pakken!

dTByU8A.jpg


Bij de groente juwelier trof ik 4 hele mooie suikermaisen met al het loof er nog omheen, die mochten lekker nog even op het rooster bij een rustig aanwakkerend vuurtje:

CiW2uOQ.jpg


Mais apart gelegd en de ciabattas lekker even aangrillen:

noBBDkz.jpg


Toen konden we de broodjes gaan opmaken en mochten we lekker gaan eten:

Jf6GFnv.jpg


Zo zeg, dat was me lekker!

En een heerlijk toetje erbij:

TRfUsFI.jpg


We hebben heerlijk gesmuld!

Jet en Ewald, geef Buuf Sarona een dikke knuffel van ons, we hebben genoten!

Mensen, maak dit!
 
Ziet er goed uit.... alw??r iets voor op mn to-do lijstje.... :)
 
Lekker hoor, die hete oma erin is zeker een aanrader ;)
 
Haha heel mooi verslag! Moet ik binnenkort toch ook maar eens maken

Verstuurd vanaf mijn moto x4 met Tapatalk

 
Hij is goed he Sander
En een fantastische manier om eens lekker met de DO te stoven in de zomer.
Ps. Wat een heerlijke biertjes kerel. Puur geniet daar
 
Hoe vaker hij hier voorbij komt, hoe meer zin ik er aan krijg. Ik had zo'n broodje niet afgeslagen. En de biertjesook niet. :)
 
Je bent weer lekker bezig geweest. Heerlijke plaatjes weer!
 
Prachtige reportage weer Sander.
Deze staat ook hier op de (gigantische) todo lijst.

Lekkere whisky trouwens. En gevolgd door een karmeliet. Dan hebbie toch wel even een tukkie gedaan zeker?
 
Nou ja Surinaams, meer Fusion het grootste deel bestaat uit Boemboes en dat is Indonesich
Ziet er voortreffelijk uit Sander, en die knuffel gaan we de buuf geven.
Het leuke is dat dit truukje ook werkt met andere Boemboes van Toko Lien (Indonesia)
Laatst hadden we buikspek gestoofd in een combi van Babi Ketjap en Tjap Tjoy (die laatste is lastig te krijgen van Toko Lien dus hadden we een ander merk)
Ook hebben we Goelee gemaakt met een ontbeend Lamsboutje (2 Boemboe zakjes Goelee en 1,3 kilo Lam)
Die crispy pepertje zouden het overigens uitstekend doen in de Goelee
wat ons dus opvalt is dat je veel minder water moet toevoegen dan op de zakjes staat, en laten inkoken tot het op smaak is.
 
Argh, ik kan er niet meer tegen nu ik het al een aantal keren gezien heb hier, ik ga zometeen naar de winkel, dit moet ik ook maken :)

Fijne whisky ook Sander, alhoewel ik de "normale" Talisker eigenlijk lekkerder vind.
 
Ridevi71 zei:
Lekkere whisky trouwens. En gevolgd door een karmeliet. Dan hebbie toch wel even een tukkie gedaan zeker?

Whisky is na de koffie later op de avond.
Die Karmeliet was de volgende dag na vijven.
 
Hoi Sander
Wat ziet het er lekker uit, ik ben nieuwsgierig naar ingemaakte courgette, die wil ik ook eens maken want krijg ze vaak van buurvrouw haar tuintje. Mooie reportage idd!

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk

 
bladerunner zei:
Wat ziet het er lekker uit, ik ben nieuwsgierig naar ingemaakte courgette, die wil ik ook eens maken want krijg ze vaak van buurvrouw haar tuintje.

Ze is nu met vakantie maar ik vraag haar zodra ze weer in de buurt is!
 
Wat een feest weer, heerlijk.
 
Sander72 zei:
bladerunner zei:
Wat ziet het er lekker uit, ik ben nieuwsgierig naar ingemaakte courgette, die wil ik ook eens maken want krijg ze vaak van buurvrouw haar tuintje.

Ze is nu met vakantie maar ik vraag haar zodra ze weer in de buurt is!

Prima ik houdt t topic in de gaten, thanks alvast!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Deze broodjes moeten nu wel na gemaakt worden het kan niet anders
 
Bladerunner et al, recept van de Zuchini Pickles staat nu uitgewerkt bij de bijgerechten.

Smakelijk!
 
Sander72 zei:
Bladerunner et al, recept van de Zuchini Pickles staat nu uitgewerkt bij de bijgerechten.

Smakelijk!

Hoi sander geweldig ,
Ga gelijk opzoeken die Zuchini pickles
Thanks



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan