BasBQ
Beef en Steak

Rundvlees in Potjiekos

 
 
 
 

Lin

Gemarineerd
Berichten
2.301
Dit pittig zoet rundvlees maakte ik vandaag in mijn recent gekochte potjiekos. Ik wilde deze in een vuurtje zetten maar helaas regende het bij ons. Daarom maar in mijn BGE gezet en dat werkte prima! Ik bedacht gisteren dat een likeurtje erin misschien wel lekker zou zijn en dat was het! Hieronder het recept en de foto's.

Ingredi?nten:

850 gr riblappen
1 el bloem
4 tenen Knoflook in plakjes
1 Ui in grove stukken
250 ml cola (zonder prik)
4 el Licor 43
2 el balsamicoazijn
3 el ketchup
2 el ketjap
1,5 tl sambal
1 tl paprika chili kruiden
1,5 tl paprika kruiden
Zout en peper
Water

Snij het vlees in grove stukken, bestrooi het met peper en zout en rol de stukken dan door de bloem. Bak het vlees in een braadpan, potjiekos of dutch oven, goed aan zodat het een bruin korstje krijgt. Giet de balsamico over het vlees. Voeg dan de kruiden toe en doe de ui en knoflook in de pan, fruit even aan. Giet daarna de cola en de licor 43 toe en deglaceer de pan hiermee. Daarna de ketchup en ketjap erdoor scheppen en goed mengen. Voeg water toe tot het vlees net niet helemaal onder staat en gaar het geheel, op laag vuur, in ongeveer 3,5 uur gaar en zacht. Wel af en toe roeren en eventueel wat water bijvullen mocht het te droog worden. Mijn man heeft het vlees gegeten met gebakken aardappeltjes en ik heb het verwerkt in een pastasaus. We hebben er van genoten.

244rxjd.jpg



fzV6bid.jpg



AksSVGm.jpg








 
Ziet er superlekker uit. Gaat op de todo.
 
Lijkt me lekker
 
Heerlijk hoor die donkere zoete handel... lijkt me fijn!

Zeg, zo'n potjiekos, is dat nou gewoon een Dutch Oven op hogere pootjes? Gietijzer toch?
 
Ceriel zei:
Lekker Lin! Ik heb deze verplaatst naar recepten  ;)

Prima! Dacht dat hij hier niet mocht ivm geen foto van de ingredi?nten.
 
Sander72 zei:
Heerlijk hoor die donkere zoete handel... lijkt me fijn!

Zeg, zo'n potjiekos, is dat nou gewoon een Dutch Oven op hogere pootjes? Gietijzer toch?

Ja, een bollere vorm en hoge pootjes. Kan nog beter in het vuur staan. Ik ben er blij mee!
 
Dit lust ik ook wel. Mooi receptje Lin.
Groet Marcel

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk

 
Heerlijk een lekker stoofpotje :) :)
 
Oe lekker! Bedankt voor het delen, ga ik ook eens maken  :)
 
Zo. Morgen een ouderwetse hach?e in de DO. Lekker stuk riblap aanbraden en met uien, laurier, lekkere kruiden een uurtje of 5 op 110 ketel. Laatste halfuurtje aardappelblokjes erbij. En natuurlijk opdienen met rode kool met appeltjes...
 
Dat ziet er erg lekker uit.
Dat lust ik wel  :D
 
Smaakte heerlijk! Vlees is geheel uit elkaar gevallen, en de jus was fantastisch! Zeker voor herhaling vatbaar...
Bijna 4 uur op 120 ketel, perfect!

IMG_0823.jpg

IMG_0824.jpg

 
Lekker!
 
Terug
Bovenaan Onderaan