BasBQ
Beef en Steak

runderriblap/pulled cow?

 
 
 

maroc

Gemarineerd
Berichten
1.546
ge?nspireerd door de runderriblappen van th0m zelf ook maar eens aan de slag gegaan.
ik heb drie stukken van 500 gram een nacht in de cola gezet met knoflookpoeder, rozemarijn, mosterdpoeder en een scheut citroensap.
vervolgens de volgende dag droogedept en in mijn eigen gemaakte spareribrub gezet.





de riblappen heb ik op een temperaturr van 125 graden drie uur op de Q gelegd met een blokje appel hout en tussendoor wat handjes vol met hickory houtsnippers


zoals je ziet rookt het lekker


na drie uur heb ik de riblappen ingepakt in alufolie en besprenkeld met wat appelsap dat heeft 1.5 uur op de q gelegen. nadien nog drie kwartier op de Q en afgemopped met SBR hickory brown sugar


zoals je ziet was er een mooie bark ontstaan die uiteindelijk wat aan de droge kant was


in mijn enthousiasme was ik een eindsaus vergeten te maken waardoor sommige stukjes iets aan de droge kant waren


de smaak was uiteindelijk wel goed, lekker met gebakken aardappeltjes en frisse salade


helaas eten mijn kinderen dit niet waardoor de helft over bleef. dit heb ik de volgende dagopgewarmd in wat jus en met een mooie vastkokende aardappel en rode kool heerlijk verorberd. dit was zowaar nog lekkerder dan de dag ervoor ;D
 
Ziet er heerlijk uit hoor, ik gad graag aangeschoven!! :p
 
Klinkt goed, en ziet er ook best goed uit !
 
Voor pulled beef ( http://www.bbq-nl.com/2012/05/pulled-beef.html ), kun je beter een groot stuk gebruiken ipv lappen. Je maakt pulled pork ook niet van plakken procureur ;) Onderrib dat gewoon bij de makro in het schap ligt is daar prima geschikt voor.

Maar des al niet te min zou ik dit vast wel lusten denk ik :D
 
ziet er goed en lekker uit, had ik zeker ook wel gelust
 
noskos zei:
Voor pulled beef ( http://www.bbq-nl.com/2012/05/pulled-beef.html ), kun je beter een groot stuk gebruiken ipv lappen. Je maakt pulled pork ook niet van plakken procureur ;) Onderrib dat gewoon bij de makro in het schap ligt is daar prima geschikt voor.

Maar des al niet te min zou ik dit vast wel lusten denk ik :D

Was ook zeker niet alszodanig bedoeld maar ik vond het wel leuk om te kijken of er een vergelijking was  ;)
 
Nou, getrokken koe lijkt me geweldig!
Bedankt voor de tip ;)
Ga het zeker proberen ;D
 
Leuke bereiding van het rundvlees. Top dat het goed bevallen is.
 
Het ziet er wel lekker uit en inderdaad denk ik ook grote stukken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan