BasBQ
Beef en Steak

Runderhart

Marc17960

Kooltjesharker
Berichten
116
In navolging op de gerookte rundertong had ik ook nog runderhart. Deze zat reeds meer dan een jaar in de vriezer en het werd tijd dat deze werd verwerkt. Zoals ik reeds aangaf in het draadje van de rundertong, vindt je niet zoveel recepten over runderhart.
Ik heb mijn hart zuiver gemaakt, 24 uur gemarineerd in een mengsel wijnazijn, olijfolie, look, schillen van een citroen en een chili. Na verwijderen van marinade op hoge temperatuur gebakken als een steak, laten rusten en geserveerd.
Commentaar van mijn vrouw die tegen dit experiment was en meerdere maanden op voorrand reeds had aangegeven dat ze dit zeker niet zou proeven, "smaakt als een steak".
De zure toets van de wijnazijn vond ik in het begin een beetje storend, maar in combinatie met verse witloof voorzien van appeltjes en pijnboompitten, paste dit plaatje eigenlijk perfect.
Dit komt zeker en vast terug op het menu en dan  zal ik geen enkele gast vertellen welk lekker stukje steak dit is.

Heb van de voorbereidingen geen foto's gemaakt, maar aangezien ik dit in de nabije toekomst opnieuw op het programma zet zal ik dan vanaf begin foto's maken.

Stukken hart na marinade en voor het grillen


het bordje met witloof, frietjes en de hartige steak.


Zo zag de steak eruit van de binnenkant

 
Ik geloof zomaar dat je die tot in de perfectie hebt bereid. Mooi man!
...en dapper... Braveheart! ;-)
 
Zo, dat ziet er top uit
 
Ziet er lekker uit. Ik heb eerder runderhart op. Moest even over de gedachte heen maar was eigenlijk best wel lekker.

 
Ook mooi. Nog even en we gaan in Nederland weer het hele beest eten. Vreemd dat je maar zo weinig recepten met runderhart kan vinden.
 
Ik heb t nog nooit gehad,maar ik zou t zeker proberen als t me word voorgeschoteld.Ziet er gewoon lekker uit!
 
mooi hoor, hoe vond je de structuur van het vlees? en hoe heb je hem schoongemaakt, of was hij al helemaal schoon toen je hem kocht?
 
ziet er uit als een heel erg mooi en lekker stuk vlees
 
Wat een hart verwarmende reacties allemaal ;)
Maar ziet er hartstikke lekker uit Marc17969! Ik heb dit nog nooit gegeten maar op de laatste foto lijkt het op biefstuk. Smaakt het daar ook naar?
Hartelijk dank voor het delen.
 
het smaakt ook naar biefstuk, alleen heeft het een veel vastere structuur omdat het eigenlijk geen vezels bevat zoals biefstuk. Het is ook niet korrelig zoals een uitgebakken lever. Het heeft een heel mooie vleessmaak.
 
Marc17960 zei:
het smaakt ook naar biefstuk, alleen heeft het een veel vastere structuur omdat het eigenlijk geen vezels bevat zoals biefstuk. Het is ook niet korrelig zoals een uitgebakken lever. Het heeft een heel mooie vleessmaak.

Ja dat vond ik ook kan ik me herinneren, een soort supercompacte steak.
 
Lijkt me heerlijk :)
 
Zo wil ik het ook wel proberen! mooi gemaakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan