BasBQ
Beef en Steak

runderhart op de Q

Als je een beetje googled kom je best wel redelijk wat recepten tegen! Wat me eigenlijk opvalt is dat het best wel mals vlees lijkt te zijn, terwijl je van een spier die continu aan het werk was eigenlijk het tegenovergestelde zou verwachten.
 
Heb via google gezocht naar runderhart bereiden en inderdaad er zijn best wel een aantal lekkere recepten te vinden, de meeste zijn stoofpotten of spiesen.
Net als Nosmo viel het mij ook op dat heel veel mensen het een mals stuk vlees vinden. 
 
Gezien de prijs is het wel iets om een keer mee te experimenteren. Je hoeft er geen drie hypotheken voor af te sluiten zoals bij Wagyu ribeyes ofzo.
 
El Fumarole zei:
Je hoeft er geen drie hypotheken voor af te sluiten zoals bij Wagyu ribeyes ofzo.
Prachtige opmerking Jeroen!
 
In zuid amerika wordt het veel gegeten.
Anticuchos de corazon
Ik had het recept klaar staan voor de nieuwjaars meeting maar dat is er toen niet van gekomen.
 
Snel maken Bert! Ik ben reuze benieuwd!
 
Nou daar ben ik wel benieuwd naar!
 
Nosmo zei:
Als je een beetje googled kom je best wel redelijk wat recepten tegen! Wat me eigenlijk opvalt is dat het best wel mals vlees lijkt te zijn, terwijl je van een spier die continu aan het werk was eigenlijk het tegenovergestelde zou verwachten.
Het uiteindelijk spierweefsel is echt zacht vlees omdat het 1 spier is en geen groep spieren. Je komt dus geen enkel vliesje tegen.
Wel moet je de buitenkant en de binnenkant schoon vliezen.
Bovendien is het supergoed doorbloed (kenmerk van een continue werkende spier) en dus heel sappig.
Nadeel hiervan is dat je er voor moet zorgen dat het goed vers is, anders krijg je al snel een aparte smaak. Beetje wee?ge smaak.
 
ik sla toch even over ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan