BasBQ
Beef en Steak

Rotisserie voor de W57

meinonA

Stoker
Berichten
274
Goede avond,

Ik ben opzoek naar een Rotisserie die past op een W57.
Mag ik jullie mening?
Ik heb deze gevonden. Kan ik er vanuit gaan omdat de spiesen vierkant zijn dat ik dit zowel als shaslick rotisserie en als enkele rottiserie voor grotere stukken kan gebruiken?
Bedenkend dat ik dit ga gebruiken op een W57, is er nog iets waar ik op moet letten vòòr ik besluit om deze aan te schaffen?
Hoe kan ik er bijvoorbeeld het beste voor zorgen dat de motor niet recht onder het vuur zit? Ik zit te denken door mn kolen tussen 2 kolenmandjes te leggen.
Mocht blijken dat hier geen haken/klemmen bij zitten, dan ben ik wel van plan om die bij te bestellen.

Alvast bedankt voor het meedenken.
 
Deze is voor shaslick, niet voor kip. Ben bang dat deze een kip niet gedraaid krijgt.
Je bepaalt zelf waar je briketten liggen, dus als jij ze niet onder je motor legt zullen ze er niet onder komen.
Ben je niet beter af met een pizza ring waar je een rotisserie in maakt?
 
Dit apparaat lijkt me verre van praktisch op een W57. Je gaat geheid problemen krijgen met de motor en andere elektronica.

Ik heb zelf deze spit voor op mijn W57:

Wat mij betreft een aanrader want je kan nog allerlei accessoires zoals bijvoorbeeld een spitmand of een carousel er op kopen.

Als je dan ook nog shaslicks wilt maken kan je hem uitbreiden met bijvoorbeeld dit:
 
Dit apparaat lijkt me verre van praktisch op een W57. Je gaat geheid problemen krijgen met de motor en andere elektronica.

Ik heb zelf deze spit voor op mijn W57:

Wat mij betreft een aanrader want je kan nog allerlei accessoires zoals bijvoorbeeld een spitmand of een carousel er op kopen.

Als je dan ook nog shaslicks wilt maken kan je hem uitbreiden met bijvoorbeeld dit:
Idem, het deksel van je wsm kan je erop plaatsen maar erg secuur vast zit die niet.
 
Nou, ik kan geen ring vinden die op een W57 past die meerdere vierkante pennen rondgedraaid.
Ik weet dat deze voor een Monolith wel bestaat.
Omdat de pennen vierkant zijn en niet plat hoop ik er ook kip mee rond te kunnen draaien.
Iemand een idee of er net zo eentje is zoals die van Monolith, maar dan voor de W57 of een rechthoekige die over de randen heen komt waardoor de motor sowieso niet recht boven het vuur zit?

Het nadeel van een enkele rotisserie met zo een accessoire om er meerdere op te zetten is dat het vlees niet tegelijk gelijkmatig opwarmt. Vandaar dat ik iets vergelijkbaars zoek als in mijn link of die van een Monolith.
 
Ik heb zelf voor de Weber een rotisserie van auspit.
Behalve het spit zaten er ook (platte) spiesen bij in twee lengtes.
Snelle levering. Goede prijs. Helemaal happy mee.
 
Ik heb geen idee welke accessoire je bedoeld van monolith. Misschien heb je een voorbeeld?
 
Ik heb geen idee welke accessoire je bedoeld van monolith. Misschien heb je een voorbeeld?
Dit bedoel ik.
Inmiddels heb ik ook deze gevonden: https://amzn.eu/d/1XxQ0v0
Ik ben alleen benieuwd hoeveel gewicht de spiezen en motor aan kunnen en of je er met extra haken ook een kip of porchetta aan kan hangen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
 
Dit bedoel ik.
Inmiddels heb ik ook deze gevonden: https://amzn.eu/d/1XxQ0v0
Ik ben alleen benieuwd hoeveel gewicht de spiezen en motor aan kunnen en of je er met extra haken ook een kip of porchetta aan kan hangen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

denk dat deze alleen geschikt zijn voor kleinere stukken vlees.... sate, sjasliek, kebab etc.
Grotere stukken vlees gaan denk ik ronddraaien over de spies.

Voor grote stukken vlees heb je een gewone rotisserie nodig.

Een combinatie heb ik nog niet gezien.
behalve dan bijvoorbeeld deze.


actiefilmpje (let op je krijgt er honger van)

suc6 met je zoektocht en ik lees graag wat je uiteindelijke keuze is geworden.
 
Ik weet dat mijn broer, @Bram , juist de Auspit de deur uit heeft gedaan en het echte spul van Weber heeft gekocht ivm kwaliteit.
 
Onlyfire heeft een pizzaring, maar ook eentje inclusief rotisserie

Ik heb alleen de pizzaring, en daar ben ik zeer tevreden van, de rotisserie + pizzaring staat aan zo een 140 euro bij amazon, bij black friday stond deze een pak lager

Maar het is wel eentje met 1 staaf, en geen idee van kwaliteit, van de pizzaring alleen ben ik ongelooflijk tevreden. Heb deze sinds juni en nu zo een 12-14 maal gebruikt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan