BasBQ
Beef en Steak

Rosbief, courgette, aardappeltjes.... en een toetje!

 

Kevin2m4

Sprokkelaar
Berichten
49
Vandaag op de eerste mooie lentedag van 2015 kon de BBQ natuurlijk niet uit blijven! Een aantal weken geleden heb ik bij een brasserie bij ons in het dorp een erg mooi stukje entrecote van de grill gegeten, sindsdien kriebelt het al om een lekker stukje rund te bereiden!

Vandaag dus bij de slager een stukje rosbief gehaald, een courgette van de supermarkt gescoord en de aardappelen uit de kelder getrokken... Aardappels even schoon gewassen en met rozemarijn en tijm (lang leve een winterharde kruidentuin), olijfolie en grof zeezout in een schaal gedaan, de rosbief en de courgette laat ik liever zo eenvoudig mogelijk... Meer dan peper en zout hebben die niet nodig!

Als nagerecht wilde Inge eens iets nieuws proberen (lees: proeven), bij een oude aflevering van Rob's grote tuinverbouwing had ze Jeremy Vermolen banaan in filodeeg zien maken... Nu ben ik niet zo van de zoete nagerechten, maar fruit van de BBQ vind ik dan weer wel erg lekker! Helaas had ik het recept van Jeremy niet, maar met wat fantasie kom je een heel eind  ;)

Ik heb 2 lagen filodeeg over elkaar gelegd voor wat meer stevigheid, daarin heb ik een gehalveerde banaan gelegd, waar ik 2 theelepels honing overheen heb laten lopen. Vervolgens wat sinaasappelrasp erover om het geheel wat frisser te maken. Dichtvouwen, beboteren en vervolgens een half uurtje bij 170 graden indirect! Enig verbeterpuntje is dat ik de volgende keer geen envelopjes meer vouw maar rolletjes maak, nu had ik best veel "leeg" deeg op mijn bord...

Voor de chocoladesaus heb ik 200ml room, 175 gram pure smeltchocolade, een scheut amaretto en een drupje sinaasappelsap gebruikt... Met die laatste 2 toevoegingen wordt de saus net wat spannender en exotischer dan een "gewone" chocoladesaus...

Het resultaat was fantastisch, zowel de rosbief met toebehoren als de banaan smaakten naar meer.... veel meer!!! Gelukkig hebben we de foto's nog...  :D

IMG_2813.jpg


IMG_2814.jpg


IMG_2817.jpg


IMG_2819.jpg


IMG_2821.jpg


IMG_2822.jpg


IMG_2807.jpg


IMG_2809.jpg


IMG_2810.jpg


IMG_2806.jpg


IMG_2812.jpg


IMG_2823.jpg


Bedankt voor het kijken!
 
zo dat is een mooie maaltijd geworden met een heerlijk dessert, mooie foto's ook  :)
 
Dat ziet er allemaal heerlijk uit.
 
Lekker!!!! Toetje ga ik ook eens proberen.
 
Als het allemaal net zo smaakte als het eruit ziet had je een wereldmaaltijd !!!
 
Mjammie.....Ziet er heerlijk uit.
 
Leuk idee dat toetje.
Rest zal ook wel gesmaakt hebben.
 
Ik zeg: goed bezig
 
Warme banaan... met chocoalde... smullen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan