BasBQ
Beef en Steak

Rosbief aan het spit

 
 

Veluwse Bob

Pitmaster
Berichten
546
Rosbief, ik had het nog in de vriezer liggen.
Mooi schattig hompje van 650 gram.
Laten ontdooien, ingesmeerd met olijfolie.
Knoflook, rozemarijn, tijm, chilivlokken, zwarte peper.
Heb geen exacte aantal grammen of eet/tl's gebruikt. Lekker op gevoel.
Rosbiefje mooi rond gekruid de koelkast in.
Kamado indirect naar 180 graden.
Kersenrookhout erop ( thnx was dit vergeten te vermelden )
Rosbief aan het spit en draaien maar.
Bij een kern van 46 graden rosbief eraf.
Direct naar kern 56 graden.
Even laten rusten onder wat aluminiumfolie en viola :) was een lekker eerste rosbiefje van de BBQ en Spit.

20231015_151431.jpg


20231015_160458.jpg


20231015_162633.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er super goed uit zeg,ben nieuwschierig wat voor rookhout hier bij zou passen aangezien ik wat zakken gekregen heb
 
Ziet er super goed uit zeg,ben nieuwschierig wat voor rookhout hier bij zou passen aangezien ik wat zakken gekregen heb
ik heb kersenrookhout gebruikt indd vergeten tw vermelden :)
 
Hoe lang heb je hem indirect gehad?ik heb nog geen draadloze meter dus dan weet ik ff wat.
Vind je rosbief leuk dus wil het dit weekend ook gaan doen
 
Oeh, ziet er lekker uit!
 
Hoe lang heb je hem indirect gehad?ik heb nog geen draadloze meter dus dan weet ik ff wat.
Vind je rosbief leuk dus wil het dit weekend ook gaan doen

Was voor mij ook de eerste keer, ik heb ook geen draadloze meter :) ik heb na 30 minute effe een keer geprikt met de thermapen en toen ongv om de 10 minuten. Ik had ook geen idee hoelang het zou duren.
Denk 55 minuten indirect.. en ik geloof 15 minuten direct.
Heb het niet zo nauw bijgehouden want ik was druk en niet zo gefocused op de tijd maar meer op het streven naar die 46 graden kerntemp indirect en daarna opstelling naar direct naar de 56 graden.

Hoelang het duurd hangt natuurlijk af van de dikte van je rosbief :)
Doe het een beetje op gevoel zou ik zeggen. Het ene stuk vlees is het andere niet.

Ik was zeer te spreke over tijm, rozemarijn, chilivlokke, knoflook, zwarte peper. Hoe ga jij hem kruiden?
 
Was voor mij ook de eerste keer, ik heb ook geen draadloze meter :) ik heb na 30 minute effe een keer geprikt met de thermapen en toen ongv om de 10 minuten. Ik had ook geen idee hoelang het zou duren.
Denk 55 minuten indirect.. en ik geloof 15 minuten direct.
Heb het niet zo nauw bijgehouden want ik was druk en niet zo gefocused op de tijd maar meer op het streven naar die 46 graden kerntemp indirect en daarna opstelling naar direct naar de 56 graden.

Hoelang het duurd hangt natuurlijk af van de dikte van je rosbief :)
Doe het een beetje op gevoel zou ik zeggen. Het ene stuk vlees is het andere niet.

Ik was zeer te spreke over tijm, rozemarijn, chilivlokke, knoflook, zwarte peper. Hoe ga jij hem kruiden?
Kijk nu heb ik een richtlijn.
Ik ga absoluut geen chilivlokken gebruiken,kan heel slecht tegen heet.
Zal iets worden van knoflook ui,mischien wat Italiaanse kruiden.
En ik mocht de rosbief wel doen maar de directie thuis wenste hem dan wel gevuld met pesto,kaas en wat rucola
 
Terug
Bovenaan Onderaan