BasBQ
Beef en Steak

Rooster voor Weber 57

 

Michel_D

Pitmaster
Berichten
510
Rooster voor mijn Weber bbq 57 is aan vervanging toe.

Ik zoek een RVS rooster, scharnierend, en ben op zoek naar ervaringen voor beste prijs/kwaliteit.

Ik zie prijzen variërend van 37 - 69 voor dit type rooster (scharnierend/rvs).

Alvast bedankt.
 
Bedankt Peter.
Ik zie grote prijsverschillen. Aangezien ik niet zo thuis ben in de wereld van metaal en RVS rijst bij mij de vraag waar komt het prijsverschil vandaan. Zie dit type rooster namelijk ook voor meer dan 80.
Is de kwaliteit dan anders/beter of is het meer wat de gek ervoor geeft?
 
Hoe lang heb je het rooster in gebruik? En wanneer kom je op het punt dat het aan vervanging toe is? Heb hier een 47cm rooster van 5 jaar oud dat nog prima is. Er zijn allerlei RVS kwaliteiten bijvoorbeeld 201, 304 en 316 waarbij 201 zeker geen aanrader is. 304 vind ikzelf beperkt geschikt aangezien een bbq rooster fors belast wordt. Denk hierbij niet alleen aan temperatuur maar ook aan zout. 316 is de beste kwaliteit maar ook de duurste. Helaas wordt niet altijd gespecificeerd welke kwaliteit gebruikt word.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Smokie,
Nee dat klopt zie die kwaliteitscijfers inderdaad nergens staan maar wel belangrijk blijkbaar.
Goed om te weten dat er RVS niet zomaar RVS is.
Deze weber is denk ik een jaar of 8.
Ik krijg het rooster niet meer schoon.
 
Als zo’n chroom rooster al 8 jaar mee is gegaan dan zou ik gewoon zo’n zelfde rooster kopen, evt in GBS uitvoering. Dan kun je in het midden het rooster wegnemen en de cyclone plaatsen. Zo’n cyclone schijnt qua temperatuur killing te zijn voor je rooster.
 
Als zo’n chroom rooster al 8 jaar mee is gegaan dan zou ik gewoon zo’n zelfde rooster kopen, evt in GBS uitvoering. Dan kun je in het midden het rooster wegnemen en de cyclone plaatsen. Zo’n cyclone schijnt qua temperatuur killing te zijn voor je rooster.

Bedoel je de Vortex?
 
Die dus 😆
 
Bij deze niet. Het 47 cm rooster is in 201 en 316 te koop.
Zou er een mailtje aan wagen

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Goed idee! Inmiddels ook gedaan.
 
Een standaard Weber bij Hornbach voor €37,95
 
Klopt.
 
Even wat leesvoer
201 vs 304

Er zijn verschillende families van roestvrij staal met verschillende fysische eigenschappen. Volgens het Amerikaanse ijzer- en staalinstituut kan roestvrij staal numeriek en gerepresenteerd worden zoals 200-serie, 300-serie, 400-serie, waarbij zowel 201 als 304 algemeen gebruikt staal zijn met goede corrosiebestendige eigenschappen en goede bewerking en polijstprestaties. Zoals we allemaal weten, kunnen ze in sommige toepassingen als substituut voor elkaar worden beschouwd. Dus wat is het verschil?



1. Verschillende chemische samenstelling

Chemische samenstelling is de sleutel tot het bestuderen en bepalen van de fysische eigenschappen van 201 en 304. We geven de chemische samenstelling van de twee geanalyseerde SS-klassen aan die we in de onderstaande tabel bestuderen.

rangCSiMnPSCrNi
AISI 304≤0.08≤1.00≤2.00≤0.045≤0.0318-208-10
AISI 201≤0.15≤1.005,5-7,5≤0.05≤0.0313,5-15,03.5-5.5

2. Verschillende prijs

304 is duurder dan 201 vanwege de toevoeging van nikkel, wat ook leidt tot een betere corrosieweerstand dan 201.

3. Verschillend uiterlijk

304 buizen en vellen bieden een betere glans en zijn niet gemakkelijk te roesten. 201 bevat meer inhoud van hoog mangaan met een donkere lichte oppervlakte, gemakkelijk te roesten.

4. Verschillende taaiheid

201 roestvrij staal materiaal is relatief moeilijker dan 304 roestvrij staal, dat is meer veerkrachtig, vermoeidheidsweerstand is veel beter dan 201.

5. Verschillende applicatie

201-staal kan vanwege zijn economie als vervangingsmateriaal voor 304-staal worden gebruikt. Het heeft magnetische na koude verwerking en wordt gebruikt op het gebied van de kwaliteit van spoorvoertuigen of gebouwdecoratie met minder strenge eisen. En 304 is het meest gebruikte hittebestendige staal, voornamelijk gebruikt in voedselproductieapparatuur, chemische apparatuur, kernenergie enzovoort.



Hoe 201 en 304 te onderscheiden?

1. Vonkidentificatiemethode. De hoeveelheid, vorm, bifurcatie en kleur van vonken die worden gegenereerd door de oxidatie van verschillende elementdeeltjes onder de slijpomstandigheden van ijzer en staal met hoge snelheidsfrictie en hoge temperaturen, zullen verschillen vanwege verschillende staalsoorten. Deze methode wordt gebruikt om de chemische samenstelling (samenstellende elementen) en de geschatte inhoud van materialen te identificeren. Gebruik een slijpmachine met een slijpschijf om 201 en 304 roestvrij staal zachtjes te polijsten, 201 vonk langer, dikker, meer, en de staartvork, terwijl 304 roestvrij stalen vonk korter, dun, minder, en de staartvork. Besteed aandacht aan slijpen om ervoor te zorgen dat de testmethode consistent is om het onderscheid te vergemakkelijken.

2. Identificatie van roestvrijstalen testoplossing. Ook bekend als roestvrij staal beitsen drankje, deze toverdrank en roestvast stalen oppervlak chemische reactie en produceren verschillende kleuren, kunnen duidelijk het roestvrij staal roestvrij staal plating model bepalen. Breng roestvrijstalen beitsroom aan op respectievelijk 201 en 304 soorten roestvrijstalen buizen en observeer de kleurverandering van de stalen buizen na 2 minuten. De kleur rood is 201 materiaal en lichtgroen of kleurloos is 304 materiaal.



Wanneer roestvrij staal wordt gekozen vanwege zijn corrosiebestendigheid, is het belangrijk om de juiste kwaliteit te kiezen voor de omgeving en de toepassing. LINKUN draagt tientallen roestvrijstalen platen en buizen, buizen en pijpen in kwaliteiten als 201.304.304 L, 316, 430 en andere kwaliteiten.
 
Bij deze niet. Het 47 cm rooster is in 201 en 316 te koop.
Zou er een mailtje aan wagen

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Antwoord gehad van leverancier. Het 57 cm rooster is 201 grade.
 
Dan zou ik even verder kijken
 
Het originele verchroomde rooster heeft het 8 jaar volgehouden. Toch ook geen slechte keuze dan.
 
Dit is het goedkoopste originele WMT RVS rooster dat ik heb kunnen vinden...... geen idee of dat 316 is maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat weber voor 210 zou kiezen voor hun roosters. Het is in ieder geval zwaarder dan de imitatie roosters die ik tot nu toe in m'n handen heb gehad :)

 
Terug
Bovenaan Onderaan