BasBQ
Beef en Steak

Rookwaar

Coninx

Tondelzoeker
Berichten
5
Dag allemaal

Ik heb een gas barbecue. Als ik rook wil toevoegen laat ik deze een half uurtje in water weken. Echter leg ik deze in een alu bakje. Bestaan er rookkamers die ik kan gebruiken om op de grill te zetten?

Groeten
 
Je kan ook een blikje gebruiken waar b.v bonen in hebben gezeten.. zet je tussen/op je branders en roken.
In een bakje niks nat maken gewoon droog er in.
 
Ja die bestaan, kreeg er één bij aanschaf van mijn kamado.
Volgens mij een beetje overbodig bij een kamado

IMG_0217.jpeg
 
Gisteren heb ik mij deze rookbox aangekocht. Wat is nu het beste , chips een half uurtje in water laten weken of zo erin ?

124x124.jpg
 
Gewoon zo erin.

Als je de snippers in het vuur zou gooien om bv je steak een tikje rook mee te geven zou je ze kunnen weken, dan heb je net wat meer tijd om het deksel te sluiten voor dat ze gaan roken.
 
Gewoon zo erin.

Als je de snippers in het vuur zou gooien om bv je steak een tikje rook mee te geven zou je ze kunnen weken, dan heb je net wat meer tijd om het deksel te sluiten voor dat ze gaan roken.
En dan gewoon direct boven het vuur?
 
Ja, zoals eerder gezegd gewoon op of langs je brander
 
Gisteren heb ik mij deze rookbox aangekocht. Wat is nu het beste , chips een half uurtje in water laten weken of zo erin ?

Bekijk bijlage 57487
Ik zou eerst wat experimenteren zonder etenswaren op je rooster, dan zie je snel genoeg wat je zoekt
 
Terug
Bovenaan Onderaan