Eigenlijk zouden we vanmiddag gaan varen, maar daar kwam niets van terecht. Dan maar een lekker kippie maken. Kippenbouten is wat ik kreeg, een bodempje abrikozenjam zag ik in de koeling, tijd om aan de slag te gaan.
Korean Rub zoals ik hem wel vaker laat zien:
- 6el gochugaru
- 2el gerookte paprikapoeder
- 2el komijnpoeder
- 2el knoflookpoeder
- 2el zout
- 2el donkere basterdsuiker
Vandaag heb ik speciaal voor @Ewald het komijnpoeder vervangen voor gemberpoeder, had ik nog staan van de pastrami. Ik mag graag wat proberen en stel input op prijs.
Natuurlijk gochujang als binder.
De KJ voorbereid op 150c indirect met kersenhout
. Kippies erop en door naar 60c kern.
Ondertussen maak ik de lak:
- 80gr sojasaus
- 100gr rijstazijn
- 50gr maple syrup
- 1el rub
- 1el sesamolie
- 1tl gochujang
- 5el abrikozen jam
Beetje inkoken en staafmixen en gaat bij 60c op de kip. Bijna even rood als de bbq
.
Door naar 73c kern, sesamzaad en daar heb je het op de deze zon overgoten dag. Sappige sticky kippenbouten met een lekkere zoet pittige smaak.
Dat had best wat minder lomp van het rooster gehaald kunnen worden, jammer van de cosmetische imperfect in de glaze, maar gaat toch kapot in je maag hè. We zijn vandaag niet aan het werk. Bosuitje had ook niet misstaan, maar dat groeit op dit moment niet in de tuin. Al met al een smakelijk kippetje
.
En eind goed al goed, na het eten toch nog even zeilen
️. Mooie dag!
Korean Rub zoals ik hem wel vaker laat zien:
- 6el gochugaru
- 2el gerookte paprikapoeder
- 2el komijnpoeder
- 2el knoflookpoeder
- 2el zout
- 2el donkere basterdsuiker
Vandaag heb ik speciaal voor @Ewald het komijnpoeder vervangen voor gemberpoeder, had ik nog staan van de pastrami. Ik mag graag wat proberen en stel input op prijs.
Natuurlijk gochujang als binder.
De KJ voorbereid op 150c indirect met kersenhout
Ondertussen maak ik de lak:
- 80gr sojasaus
- 100gr rijstazijn
- 50gr maple syrup
- 1el rub
- 1el sesamolie
- 1tl gochujang
- 5el abrikozen jam
Beetje inkoken en staafmixen en gaat bij 60c op de kip. Bijna even rood als de bbq
Door naar 73c kern, sesamzaad en daar heb je het op de deze zon overgoten dag. Sappige sticky kippenbouten met een lekkere zoet pittige smaak.
Dat had best wat minder lomp van het rooster gehaald kunnen worden, jammer van de cosmetische imperfect in de glaze, maar gaat toch kapot in je maag hè. We zijn vandaag niet aan het werk. Bosuitje had ook niet misstaan, maar dat groeit op dit moment niet in de tuin. Al met al een smakelijk kippetje
En eind goed al goed, na het eten toch nog even zeilen
Laatst bewerkt: