BasBQ
Beef en Steak

Rondje Hanos, Makro, Sligro: What to buy

joethesmoker

Kooltjesharker
Berichten
111
Ik ga zaterdag een rondje maken langs de Makro, Sligro en de Hanos. Ik ga ook nog even langs de IKEA voor het ribrekje. Wat zijn de echte aanraders van deze groothandels als het om het bbq/vlees assortiment gaat?

 
Het aanbod vers vlees verschilt nog wel eens per Sligro of Hanos-vestiging volgens mij. Waar ga je je rondje rijden?
 
Vergeet de Fantast bij de Ikea niet!
 
Dan zou ik op zeker de vlees- en vis afdeling van de Sligro gaan kijken. Hoe wel de spare ribs met ketting van Deense landvarkens bij de Hanos ook niet verkeerd zijn.
 
De procureur bij de makro 3,80? per kilo ingevroren. Heerlijk zo'n prijs! Ik heb gisteren een blauwe doos van in totaal 9kg gehaald daar. De ikea tips behoren denk ik tot de standaard uitrusting van pitmasters hahaha.

Van de ketting van die ribs kun je toch rib-tips maken?
 
joethesmoker zei:
Amsterdam. Alles lekker dicht bij elkaar.
Inderdaad. Vergeet dan ook niet de 2 toko-groothandels tegenover de Makro. Er staat levensgroot overal dat je er alleen met een pasje inkomt en dat er niet aan particulieren verkocht wordt. Gewoon doen alsof het Chinees is, en je mandje volladen en afrekenen bij de kassa.  :D Doet doet iedereen namelijk
 
Lowietje72 zei:
Dan zou ik op zeker de vlees- en vis afdeling van de Sligro gaan kijken. Hoe wel de spare ribs met ketting van Deense landvarkens bij de Hanos ook niet verkeerd zijn.
En niet de blauwe doos ribs van de makro?
 
Hangt van je budget af denk ik. De blauwe doos van de Makro is een kiloknaller; redelijke kwaliteit voor weinig geld. Het voorstel van Lowietje is ongetwijfeld erg lekker, maar wel duurder gok ik :)
 
mrwolf zei:
Hangt van je budget af denk ik. De blauwe doos van de Makro is een kiloknaller; redelijke kwaliteit voor weinig geld. Het voorstel van Lowietje is ongetwijfeld erg lekker, maar wel duurder gok ik :)

Als beginner wat betreft low & slow denk ik dat de kiloknaller slim is om mee te beginnen! Eerst lekker oefenen en daarna als ik meer kwaliteit/vlees op de rib wil kan ik altijd nog de switch maken. Ik denk dat ik dan voor de blauwe doos van de Makro ga.

Nog meer tips?
 
Latex/nitrile handschoentjes en eventueel kruiden in groot verpakking.
 
zotteke1 zei:
Hoe komt iedereen aan pasjes voor deze groothandels?

Lenen van vrienden en bekenden, zelf aanvragen als je beschikt over een KvK nummer. In mijn geval ben ik lid van de WBQA en bij dat lidmaatschap krijg je een Hanospas.
 
pieterb zei:
Ikea kleine braadslee ;)

Jep, dit is een uitstekende tip! Deze heb ik ook en ik heb er veel plezier van!
 
'Toevallig' gisteren bij Ikea de kleinste van de 3 braadsledes meegenomen en ik baal nu al dat ik er geen 2 heb genomen.
 
Eindstand valt het wel mee wat er gekocht is.

1 zak 10KG Peko houtskool
1 kleine braadslee
25stuks aluminium bakken
100 Nitril handschoenen
1 Variera ribrekje
50 partycups rood
Weber rookhout hickory, was weinig rookhout te vinden vond ik
1 doos blauwe ribs
En nog een heleboel klein spul zoals ziplock zakjes

Vriezer zit al stampvol, dus kon verder niet echt vlees/vis inslaan. Binnenkort een nieuwe vriezer erbij! Dus dan kan er ook wat meer vlees/vis gekocht worden.

Hadden een strak schema in verband met de verjaardag van mijn opa, dus konden niet echt heel rustig alles bekijken en uitzoeken. Als de vriezer staat ga ik weer langs. Voor nu in ieder geval wat dingen gekocht welke ik graag nu al wilde hebben.

Bone Suckin Sauce was er niet meer bij de Sligro, althans niet gevonden en gevraagd en hij kon het ook niet vinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan