BasBQ
Beef en Steak

Rollade op de Weber OT 47

 

EddyQ

Sprokkelaar
Berichten
36
Morgen gaat de rollade op de BBQ, grotendeels naar recept van Harold , vandaag alvast enige voorbereidingen getroffen:

Stuk procureur van 2kg in een marinade gezet van 200 DL Worcestershire Sauce, 2DL Olijfolie, 1DL wijn en 1/2 EL keukenzout.


Vervolgens de vulling gemaakt als volgt:
150 gr katenspek aangebakken, vervolgens de 3 uien en 6 knoflooktenen (gemashed) toegevoegd,  150 gr hele cranberries, gemberpoeder, kruidnagelpoeder, kaneel en koek en speculaaskruiden. (Het hele huis ruikt naar Kerst). Na 15 min. bakken de rest van de cranberries (100 gr) toegevoegd en 10 min. laten bakken.

Morgen ga ik de rollade in elkaar rollen en vervolgens op de Weber OT 47 die ik ga proberen te houden tussen 120-140 C.
Wordt vervolgd.

Eddy
 
ziet veelbelovend uit ben benieuwd
 
ziet er goed uit.
alleen 200 dl worcestersaus lijkt me wat veel  :p
 
Waarom olijfolie in de marinade??
Olie trekt niet in je vlees. Maar het zorgt er wel voor dat de andere ingredi?nten minder goed in je vlees kunnen trekken.
Beter is het om wanneer je rollade klaar is de buitenkant in te smeren met olijfolie dan heeft het een beschermende functie.
 
Bert zei:
Waarom olijfolie in de marinade??
Olie trekt niet in je vlees. Maar het zorgt er wel voor dat de andere ingredi?nten minder goed in je vlees kunnen trekken.
Beter is het om wanneer je rollade klaar is de buitenkant in te smeren met olijfolie dan heeft het een beschermende functie.
Wist ik ook niet :blush: bedankt voor deze tip maar weer Bert!!!
 
Je hebt daar denk ik wel een punt bert. Anyhow, ik laat t morgen weten. Tot dusverrre ziet het er allemaal nog steeds goed uit. Smeren en keren.
 
Vanmorgen de vulling op het vlees en gaan rollen.


Om 13.30u begonnen met de BBQ (ecobrasa kolen en Mesquite snippers) bij een temp van 140C welke om 14.00u opgelopen was tot 156. Hier gaan knijpen en rond 16.00u bij 133C en een kerntemperatuur van 65C gaan moppen (Honing-Ketjap-Olijfolie), wat houtskool en mesquite snippers bijgevuld en wat folie lichtjes om de rollade om de spekreepjes waar deze was ingewikkeld te beschermen waarbij ik mijn stukje vlees weer kon aanschouwen.

Om 18.00 bij een temperatuur van 115C en een kerntemperatuur van 73C de rollade van de Q Vervolgens een half uur lichtjes omwikkeld met folie waarna het volgende eindresultaat is behaald:

De rollade smaakte heerlijk, ik ben tevreden en gelukkig waren mijn tafelgenoten dat ook.

Groet,

Eddy


 
Ja hoor Eddy!! En weer een geslaagde sessie!! Ziet er super uit en thanx voor het delen!!
 
Lekker hoor zo'n crispy bacon randje!
 
Terug
Bovenaan Onderaan