BasBQ
Beef en Steak

Rollade met zoute snijbonen

 
 
 

dennisb

Stoker
Berichten
480
Hallo allemaal,

Hier mijn eerste post over een gerecht. Zondag aten we varkensrollade met zoute snijbonen. Dit is een gerecht van wereldklasse in z'n eenvoud. De rollade is gekocht bij de slager en is binnenin gekruid, toch heb ik de buitenkant met een basisrub van Noskos gecoat. De rollade ging low en slow op de Smokey Joe. Na twee en een half uur roken was de rollade op 64C.

De zoute snijbonen hebben een dag staan weken en na het afgieten is deze gekookt samen met een stukje gerookt spek (gekocht  :blush: )
De saus was een cognac peper sausje dat ook gekocht is.
De Weber Hickory snippers gingen in een smokerbox van alluminiumfolie.

IMG_2234.JPG

IMG_2237.JPG

IMG_2241.JPG

IMG_2244.JPG

IMG_2252.JPG

IMG_2256.JPG

IMG_2258.JPG


Wat vonden wij er van: De snijbonen met de spek waren super! De rollade was wat aan de te rokerige kant, Volgende keer iets minder rook of een ander soort hout gebruiken. Het was zeker een geslaagde sessie! Volgende keer misschien een spekrollade  B-)
 
Ziet er lekker uit hoor :)
 
Ziet er goed uit Dennis! Mooie rookring. Ik ben toevallig as zondag thuis en kan zo aanschuiven  :D (ik heb nog appelhout. )
 
H? Dennis dat is ouderwets eten Rollade met gezouten bonen maar wel lekker.Ziet er smakelijk uit.
 
dat is een heerlijk maaltje geweest
 
Met Kerts hier ook maar weer eens rollade. Waarom maak ik die niet vaker? Vind een (goede) rollade echt heerlijk...
 
Ziet er prima uit hoor! Zeker geen bordje over?! :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan