BasBQ
Beef en Steak

Rolenko en zijn nieuwe BBQ stellen zich voor

R

Roel825

Gast
Het moet er maar eens van komen, bij deze stel ik mijzelf voor  :)

Woonachtig in Oost-Gelderland, 24 jaar jong en nieuw in de wereld van de BBQ  B-).

Na een tijd in de stad te hebben gewoon vanwege de studie, zijn mijn vriendin en ik verhuisd naar een burgerlijke tussenwoning. Ik heb altijd gezegd dat wanneer ik een tuin mocht bezitten ik graag een bbq wilde. Nu we zijn verhuisd moest het er maar eens van komen!

Ik heb voor aanschaf dit forum aandachtig bestudeerd. Ik wilde graag een gewone bbq die ook nog enigszins voor een beginner te betalen is (de eitjes en dergelijke vielen dus af :-O). Vanwege het willen kunnen roken en indirect barbecue?n begreep ik dat een wat grotere diameter handig zou zijn. Uiteindelijk hebben we een Weber MT 57 cm gekocht (nouja, mijn vriendin dan, voor mijn verjaardag B-))

Reeds een paar keer gebruikt. Ik heb op aanraden van jullie ook laatst een dry run gedaan. Dit was verstandig, want ik kwam er dus achter dat het gaat om minimale bewegingen, geduld en ervaring. Uiteindelijk wel nog even opgestookt om wat eigengemaakte hamburgertjes te grillen, anders is het ook zo zonde van de briketten :)

Foto van de bbq:

360.jpg


Laatst ook kip gerookt. was ERG lekker:

360.jpg


Ik hoop hier veel te leren, recepten op te pikken en te zien wat anderen er van bakken  :p
 
Welkom!
Mooie Q hoor, top dat het goed gaat zo :)
 
:D Welkom, mooie intro en die 57 ga je een hoop plezier van hebben.
 
Welkom en top bbq heb je, va je veel plezier aan hebben.
 
Welkom bij de club!
 
welkom bij dit edele genootschap
 
Terug
Bovenaan Onderaan