Beef en Steak

roest herstellen aan de BGE

wrc1

Sprokkelaar
De metalen rand/band rond de green egg is aan het roesten. Iemand een idee of ik dit zelf kan opknappen ? Iemand ervaring hiermee ?

Replacing Big Green Egg Bands DSC_6652.jpg

Hoe doe je dat ontroesten?
Als je de band er helemaal af hebt kun je het beste met een flex met lamellen schijf , terug schuren naar blank schoon ijzer .

• Leuk
Waarderingen: wrc1
Misschien een gekke suggestie maar waarom claim je niet bij BGE zelf? Is hier niet de garantie voor?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik verbaas mij vaker over staal ipv rvs op het luxere segment. Een keer gaat het oxideren.. mijn grizzly grills heeft rvs rondom, dus de welbekende action lamp blijft ook niet plakken.

Ik wil niet je topic stelen maar ben wel benieuwd hoe dat bij de andere grote merken gaat, qua roestvorming.

Misschien een gekke suggestie maar waarom claim je niet bij BGE zelf? Is hier niet de garantie voor?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

3. METALEN ONDERDELEN: De onderdelen van metaal, roestvrij staal en gietijzer van de EGG (zoals de metalen banden, het scharniermechanisme, margrietschijf, rEGGulator, rooster, vuurkorf, bodemplaat en regelschuif) hebben een beperkte garantie van vijf (5) jaar voor de oorspronkelijke koper. De metalen onderdelen van de Chiminea hebben een beperkte garantie van één (1) jaar voor de oorspronkelijke koper.
Big Green Egg Inc. stelt alles in het werk om roestbestendige materialen en lak, die tegen hoge temperaturen bestand is, op metalen oppervlakken te gebruiken. Metalen materialen en beschermende deklagen kunnen echter worden aangetast door diverse oppervlaktekrassen of blootstelling aan stoffen en omstandigheden waarover Big Green Egg geen controle heeft. Chloor, industriële dampen, chemicaliën, kunstmest, extreme vochtigheid, pesticiden voor het gazon en zout zijn enkele van de stoffen die lak en finish op metalen deklagen kunnen aantasten. Om deze redenen vallen ROEST, OXIDATIE, VERVAGING of andere ONVOLKOMENHEDEN op metalen, roestvrij stalen en gietijzeren onderdelen niet onder de garantie, tenzij deze leiden tot verlies van structurele integriteit of defecten van deze onderdelen van de EGG

Terug
Bovenaan Onderaan