BasBQ
Beef en Steak

Rocket stove begin

Nog snel eventjes wat aangepast aan het schroothoopje. Let vooral niet op de niet geslepen randen, dit dient echt als soort ?kladversie?.
Onder de toevoer heb ik een gat gemaakt om er van onderen uit alvast wat extra zuurstof bij te krijgen. Ik heb er een stukje rest RVS opgelast, gewoon omdat ik graag las, misschien is het gelijklopend als het gat gewoon open blijft staan zonder pijpje erop.

Voor de test ook nog een afdekkapje geplooid om het effect te bekijken. Het netje dat erin lag heb ik ingekort en op het eind een soort rooster van gemaakt waarop het hout ligt.



En vervolgens uiteraard de fik erin. Met aanmaakblokje erin ging het behoorlijk goed, en kwamen de vlammen zelfs menigmaal mooi uit de buis gespoten.



Zowel met als zonder afdekkapje zat er in het begin best wel wat gang in. Eens het blokje echter opgebrand, dan sterft het snel een stille dood. Er stond nochtans best wel wat wind, dus had je wel wat trek te verwachten? De houtstokjes beginnen dan te roken en even later is het voorbij. Als ik er dan van de bovenkant een houtje indeed, ging het wel goed, tot ook dat stokje z?n beste tijd had gehad, vanuit de plek waar normaal gevoed wordt, dat werkt nog niet.

Voor de veiligheid heb ik toch maar een extra thermisch onderlijfje gekocht?
 
Terug
Bovenaan Onderaan