BasBQ
Beef en Steak

Rinderhuftsteak ?

 
 

paul

Vuurmaker
Berichten
84
Hallo allemaal,

Vandaag kwam mijn vrouw thuis met Rinderhuftsteak van de Duitse slager. Het zijn 3 mooie steaks, oznder bot en niet al te veel vet.
Die gaan vanavond lekker op de BBQ, maar nu was ik op zoek naar een goede marina/recept. Dat is natuurlijk veel makkelijker als ik de Nederlandse benaming voor dit lekkere stukje vlees zou kennen.

Iemand een idee hoe dus Rinderhuftsteak naar het Nederlandse vertaald kan worden?
 
kogelbiefstuk
 
kogel van het spierstuk, ( er ziet een hoop kogel in een rund, als je maar goed rijpt )
in Nederland splitsen we verder dan in Duitsland zag ik
 
nicky zei:
Hoe smaakten ze? Foto?

Ik heb ze gemarineerd met een combinatie van:

Zout
Zwarte Peper
Uienpoeder
Verse Thijm
Verse Rozemarijn en wat Citroengraspoeder, in een knoflookolie gemengd.

Marinade 1,5-2 uur laten intrekken.

Vervolgens ongeveer 30 minuten op de BBQ - indirect en het laatste gedeelte de 3 steaks nog 30 seconden ongeveer direct gegrilled.

Was zeker lekker, vooral in combinatie met de SBR Hickory Saus, maar ze waren te ver door; Zat weinig rood meer aan.. voor rund dan.
Verder vond ik dat er aan het kogelbiefstuk te weinig vet zat. En heb gemerkt dat ik toch liever van de entrecotes en rib-eyes ben dan kogelbiefstuk.

Of zeg ik nu iets compleet verkeerds ?? :)
 
Nope, vet is smaak en dat geld zeker voor steaks, ik heb ook veel liever goed dooradert vlees dan dat hele magere spul.
 
ja, +1

Geef mij ook maar ribeye of plakken staartstuk met een rand vet.
Vet is smaak en houd je vlees een stukje sappiger.
Daarom eet ik eigenlijk nooit biefstuk ( en ik ben nogwel slager  ;) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan