BasBQ
Beef en Steak

Ribs uitgevoerd door Dominique.....

 
 
 

Dominique

BBQ Junkie
Berichten
6.791
Na twee keer de dikbevleesde ribs op de Easterwoodmethode gedaan te hebben, ging ik nu voor de lange weg. Verkering vind namelijk de ribs iets te vet als ze snel zijn gedaan, dus vooruit we gaan ervoor.
Allerlei recepten door elkaar gehusselt, want niet alles in huis, maar dat mocht de pret niet drukken.

Ribs in de rub.

828392593665999ca485caf8f791645c.jpg


De setup, let op alle apparatuur..... ;)

99da3ed1803500b17073cb9f5741e005.jpg


Na een uurtje of 6, doorgebracht met lezen, en zelfs een aflevering van Dallas bekijken op Ipad in tuin ( ja, wie had dat gedacht, hysterisch toch!) krijg je dit.

5a7961894945e1daa32a3a6ad0e49a19.jpg


c74645b848ec229b97ef97430fe25d5d.jpg


Samen met een cesarsalade, ging dat best heel fijn naar binnen. Het leven is goed.


 
Prachtig stukje vlees!! Maar wat een apparatuur.

Heb je nog rookhout gebruikt?
 
En waren ze lekker?
 
Ziet er goed uit en wat een meetapparatuur allemaal. Heb je dat echt nodig?
 
Ziet er goed uit Dominique naar wat een apparatuur de hoogovens zijn er niets bij(grapje) maar je hebt een prachtige set zo. ;D ;D ;D
 
Heerlijk, en je kan eigenlijk niet genoeg bewaking hebben om er voor te zorgen dat alles perfect verloopt.
 
Teddo zei:
Prachtig stukje vlees!! Maar wat een apparatuur.

Heb je nog rookhout gebruikt?

Hickorysnippers, maar dat had wel meer mogen zijn. Heb me voorgenomen om, als ik deze voorraad opheb, over te stappen op blokken, maar ja, heb nu nog 4 zakken. Jezalzonderzitten is mijn inkoopbeleid....

noskos zei:
En waren ze lekker?

Ze waren erg lekker, de dunne stukjes beetje droog, maar wel erg vol van smaak. Voor herhaling vatbaar, nog beetje spelen met tijden.

Eddeped zei:
Ziet er goed uit en wat een meetapparatuur allemaal. Heb je dat echt nodig?

Nee, natuurlijk heb ik dat niet echt nodig, maar ik wilde nu eindelijk mijn PartyQ een aan mijn Ei hangen, die gebruik ik eigenlijk alleen op wedstrijden icm WSM. Maar ik moet zeggen dat die Maverick wel erg fijn is, anders sta ik 7000x op om op de meter te kijken, en nu bleef ik fijn zitten, en keek ook 7000x ;)
Het geeft mij wel wat rust, ik ben een paniekvoetballer.....

structor zei:
Enne die apparatuur heeft Dominique nodig om haar Geek status aan te tonen  :eek:

Doe ik gewoon Emiel, de schaamte voorbij :)

Hendrik Willem zei:
Ziet er goed uit Dominique naar wat een apparatuur de hoogovens zijn er niets bij(grapje) maar je hebt een prachtige set zo. ;D ;D ;D

If you got it..... Whoehaaa!
 
Ener zei:
Heerlijk, en je kan eigenlijk niet genoeg bewaking hebben om er voor te zorgen dat alles perfect verloopt.

En als het niet te vreten is, ziet niemand dat op de foto, jatochnietdan?
 
Lol.  :D
 
Ziet er erg lekker uit!
Werkt zo'n PartyQ een beetje fijn?
 
DanBras zei:
Ziet er erg lekker uit!
Werkt zo'n PartyQ een beetje fijn?
Op de WSM gaat het goed, je moet allen iets meer kolen gebruiken bij opstarten dan je in eerste instantie denkt, en mijn WSM lekt behoorlijk, daar gaan we hopelijk snel iets aan doen.Hij heeft een kleinere fan dan de digiQ of hoe die andere heten. Mike heeft ook een partyQ en gebruikt hem op zijn WSMOp het Ei ging het gisteren super, maar die is ook zonder heel goed te bedienen.
Je mag hem wel eens lenen Danny, als je wil. Kun je er mee spelen. Geef maar een gil.
 
Bedankt voor het aanbod Dominique. Ik zal eens kijken.

Gebruik nu de DigiQ enkel voor de WSM, maar deze lijkt me wel wat voor de OTP 67. Deze wordt ook alleen voor indirect cq. Low&Slow gebruikt. Sinds de WSM wel een stuk minder maar zoals met feestjes nog steeds. En voor bv MOINKS, Sea Turtle Eggs en ribbels vind ik de kerntemperatuur helemaal niet interessant en zou een PartyQ meer dan voldoende zijn. Vandaar :)
 
Zeer indrukwekkende opstellingen en wat een mooie ribs, het water loopt me in de mond!
 
Wat een lekkere ribbels heb jij gemaakt.
 
Die ribben glimmen als een hondekeutel in de maneschijn.
Mooi kleurtje. En dat alles zonder de kreet Denissssssssssssssssssssssssssssssssssss
 
mooie ribben Dominique, dat heb je weer heel knap voor elkaar.
had eigenlijk gisteren een bakkie moeten komen doen, had ik vast een paar slabs uit kunnen testen voor je  :)
 
Dominique zei:
En als het niet te vreten is, ziet niemand dat op de foto, jatochnietdan?

Het ziet er in ieder geval niet uit alsof het niet te kanen is ;)




Weet je inmiddels al wie er op JR geschoten heeft?
 
Terug
Bovenaan Onderaan