Beef en Steak

Ribs op de 3-2-1 methode

ReneR

Gemarineerd
En terwijl de brisket morgen op de Kamado gaat mogen de ribjes op de Weber

Natuurlijk de Noskos classic rub samengesteld
IMG_22921_zps8f38c05c.jpg

Van vlies ontdaan, gewassen en gedroogd
IMG_22931_zps88007105.jpg

En alvast in de rub voor morgen
IMG_22941_zps33bfa7e4.jpg

Succes met de brisket morgen Rene, enne...ik ben benieuwd hoe die wide cut rubs jou zullen bevallen!
(hier ook net de rook in de WSM met 4 baby back ribs)

RedFox zei:
Succes met de brisket morgen Rene, enne...ik ben benieuwd hoe die wide cut rubs jou zullen bevallen!
(hier ook net de rook in de WSM met 4 baby back ribs)

Ik ben net zo benieuwd als jij :D

Dubbel gepost.....

Zo, die zijn breed!

noskos zei:
Zo, die zijn breed!

En dat is dus het voordeel van direct bij de slachter het vlees halen, het varkentje weet het nog niet maar de slachter wel.....

Hele brede ribben, waar komen  deze vandaan?

Die zien er nu al goed uit. Lekker dik

Eet smakelijk zou ik zeggen.

Frits zei:
Hele brede ribben, waar komen  deze vandaan?

Die komen bij Drikus van Dasselaar vandaan van Slachterij/Slagerij Kaspershoef, gelegen in de Arkeheemse polder onder de rook van Nijkerk.
Mocht iemand het adres en of telefoonnummer willen hebben stuur me dan even een pm

De rib-run is begonnen met de snake methode

IMG_23011_zps621c3c57.jpg

Succes Rene, we gaan het volgen!
Mooie methode ook zo met die snake, ik wilde dat zelf ook ooit doen, maar toen kwam hier de WSM en is het plan nooit uitgevoerd. :)

Is voor mij ook de eerste keer dat ik de snake methode toepas dus ben benieuwd hoe het zal gaan, ik merk wel dat de Weber beduidend langzamer op temperatuur komt dan met de minion methode, die ik trouwens toepas op de Kamado.
Scheelt misschien ook dat ik cocosbriketten op de Weber gebruik en houtskool op de Kamado......

Na drie uur is stap 1 klaar

IMG_23041_zpsba8076ed.jpg

Door naar stap 2

IMG_23051_zps9087011a.jpg

Na twee uur het legendarische uitpakken

IMG_23061_zps2023aeb0.jpg

En dan nog even een uurtje terug op de bbq

IMG_23072_zpsc3bd8d39.jpg

Het lijkt erop dat de totaaltijd van 3-2-1 uur wat aan de lange kant is voor deze ribben...maar mogelijk bedriegen de foto's ook nog?

Aan de foto's te zien was je zoals Redfox ook al dacht, volgens mij al bijna klaar.

Heb onder het motto van "If you're looking you ain't cooking" maar niet tussendoor gekeken.
Maar dit is het resultaat, hoe ze smaken kan ik binnenkort vertellen :P

IMG_23081_zps97f71ee9.jpg

Terug
Bovenaan Onderaan