BasBQ
Beef en Steak

Ribs, hasselbackpotatoes,bananaboat

 
 

Welmer

Pitmaster
Berichten
739
Goedemorgen BBQ aanbidders,
gister was het weer tijd voor heerlijke babyback ribs. Deze met de welbekende 3-2-1 methode bereidt. Hasselback aardappel naar recept van Noskos en voor de bananeboot ook Noskos zijn stappenplan gevolgd.
20200722_130324.jpg

20200722_164942.jpg

20200722_163812.jpg

20200722_190408.jpg

20200722_190438.jpg

20200722_194056.jpg

20200722_201845.jpg


In het vervolg zal ik de hasselbacks eerder bij een beercan chicken doen gezien de temperatuur daar wat hoger ligt. 120 graden is eigenlijk te laag om ze gaar te krijgen (+ 2 uur op de BBQ gelegen) en boven de kolen weer te heet. Tis met een beetje heen en weer schuiven (direct en indirect) wel gelukt. Les voor de volgende keer.
Het was wel lekker 😉.
Bedankt voor het kijken.

20200722_194056.jpg


20200722_201845.jpg
 
Ziet er heerlijk uit allemaal! Wat voor rub heb je gebruikt voor de ribs als ik vragen mag? Deze zien er echt fantastisch uit en zullen zeker gesmaakt hebben. Ben een beetje aan het zoeken naar een lekkere rub voor ribs maar heb het nog niet gevonden.
 
Wat een verwennerij lekker allemaal. (y)
 
Mooie complete maaltijd... lekker !

Ik doe de piepers vaak apart op de WGA. Die kan dan op een wat hogere temperatuur.
 
Laatst bewerkt:
Vraagje, kun je voor de Hasselback aardappels ook nieuwe aardappels gebruiken. dus vers uit de tuin gerooid. Nieuwe aardappelen uit de tuin hebben vaak nog geen schil. Normaal gesproken schrap ik de aardappels even de kook er over en dan lekker opbakken. Maar die Hasselbanck aardappelen lijkt mij ook wel een keer lekker om uit te proberen op de BBQ
 
Ziet er heerlijk uit allemaal! Wat voor rub heb je gebruikt voor de ribs als ik vragen mag? Deze zien er echt fantastisch uit en zullen zeker gesmaakt hebben. Ben een beetje aan het zoeken naar een lekkere rub voor ribs maar heb het nog niet gevonden.
Grotendeels op basis van de Memphis dry ribs rub van bbq-helden.nl. Ik had 6 goeie strengen dus die basis x 5 gedaan (eerst x 3 maar daar kon ik alleen de bovenkant mee doen) + wat komijn erbij. Tussendoor gesprayed met appelsap daarna in de folie met appelsap, stroop en roomboter en laatste half uur wat bbq saus erover (mix van Sweet baby rays sweet & spicy, mijn eigen bbq saus die ik nog over had.
 
Vraagje, kun je voor de Hasselback aardappels ook nieuwe aardappels gebruiken. dus vers uit de tuin gerooid. Nieuwe aardappelen uit de tuin hebben vaak nog geen schil. Normaal gesproken schrap ik de aardappels even de kook er over en dan lekker opbakken. Maar die Hasselbanck aardappelen lijkt mij ook wel een keer lekker om uit te proberen op de BBQ
Yep denk dat het geen probleem is.

"Oude" aardappels schil ik eerst en dan pas op de q. Het buitenkantje word ook dan weer krokant.
 
Terug
Bovenaan Onderaan