Vandaag hadden we voor het eerst in lange tijd weer eens vrienden op bezoek.
Dus de Q aan en een lekkere avond van maken.
Vanmiddag om 1500 uur begonnen met de ribs.
Mooi in de rub gezet en toen de Q aan gestoken.
Beetje rook hout er op gedaan. Een combinatie van kersen en appel.
Toen het vlees er op en 3 uurtjes geduld.
Stukken een beetje over elkaar heen gelegd want anders paste het niet goed. Dus eerste op de lijst is een rekje voor ribs.
Na 2.5 uur waar in de temp af en toe in eens heel erg omhoog schoot. 140 graden. Zagen de ribs er naar mijn mening al erg donker uit dus er af en inpakken.
Ingepakt heb ik ze 5 kwartier laten liggen op 120 graden.
Toen er af en ingepakt laten staan in de keuken. Bezoek kwam om 200 uur en ik wilde de ribs om 2100 uur serveren. Dus heb ik ze om 2000 uur er weer op gedaan uit de folie en na 30 minuten ingesmeerd met saus. Blues hog met een beetje appel azijn.
Na een uurtje waren ze klaar.
Ondanks dat de kleur erg donker was was de smaak prima. Ik denk dat ik de volgende keer ook iets meer geld uit geef aan betere ribs. Deze waren erg dun en ik denk ook dat ze daar door te snel gegaan zijn.
Toen nog een steak gegrild en met wat chimmichuri opgegeten.
Meer foto’s had ik deze keer niet.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dus de Q aan en een lekkere avond van maken.
Vanmiddag om 1500 uur begonnen met de ribs.

Mooi in de rub gezet en toen de Q aan gestoken.

Beetje rook hout er op gedaan. Een combinatie van kersen en appel.
Toen het vlees er op en 3 uurtjes geduld.

Stukken een beetje over elkaar heen gelegd want anders paste het niet goed. Dus eerste op de lijst is een rekje voor ribs.
Na 2.5 uur waar in de temp af en toe in eens heel erg omhoog schoot. 140 graden. Zagen de ribs er naar mijn mening al erg donker uit dus er af en inpakken.

Ingepakt heb ik ze 5 kwartier laten liggen op 120 graden.
Toen er af en ingepakt laten staan in de keuken. Bezoek kwam om 200 uur en ik wilde de ribs om 2100 uur serveren. Dus heb ik ze om 2000 uur er weer op gedaan uit de folie en na 30 minuten ingesmeerd met saus. Blues hog met een beetje appel azijn.

Na een uurtje waren ze klaar.

Ondanks dat de kleur erg donker was was de smaak prima. Ik denk dat ik de volgende keer ook iets meer geld uit geef aan betere ribs. Deze waren erg dun en ik denk ook dat ze daar door te snel gegaan zijn.
Toen nog een steak gegrild en met wat chimmichuri opgegeten.

Meer foto’s had ik deze keer niet.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk