BasBQ
Beef en Steak

Ribs, dit keer met foto's

WilcoZ

Sprokkelaar
Berichten
31
Goed nu dan een verslag met foto's (als het lukt).

Eindelijk mooi weer, dus bbq aan. Vrijdag bij de Hanos wat Ribs gescoord. Pak varkensribs en (de kleine op de foto,s) 2 slabs lamsribben. Mijn vrouw is namelijk allergisch voor varkensvlees dus lamsribs zijn voor haar een alternatief om toch mee te kunnen knagen.

Vorige keer vond ik de ribs iets te gaar, dus nu tijd aangepast tot 2, 1, 1/2, kijken hoe dat bevalt.

Temperatuur mooi stabiel...











Wordt vervolgt..
 
Lamsribben ken ik zelf nog niet, maar leg je nou boter op je ribben en dan in de folie of mis ik iets ?
 
Klopt, na 2 uur in de folie met een beetje bruine suiker en een klontje boter.

Vervolg, cadeautjes uitpakken....



Glaze...



Eerste weer terug op bbq voor het laatste half uur...




Smells good...
 
zien er lekker uit, ik ben zelf niet echt van het lam, maar ik denk dat het inderdaad een goed alternatief is, je zou ook nog eens kalfs ribben kunnen proberen
 
Klopt, heb ik al gedaan maar ze hadden afgelopen vrijdag bij de Hanos geen kalfsribben. Dus toen maar lamsribben. Heb ik ook al eerder gedaan, vond het toen best goed smaken alleen iets aan de vette kant. Heb deze lamsribben daarom behoorlijk getrimd om zoveel mogelijk van het vet te verwijderen dus ben benieuwd hoe ze gaan smaken.
 
En toen waren ze klaar...








Waren ze lekker...nou en of!

Spareribs waren heerlijk, iets meer bite, doordat ze deze keer wat korter in de folie hebben gelegen. De lamsribs waren lekker maar nog steeds een beetje vet.


 
Die had ik wel willen proeven!
 
Nou, ik wist niet eens dat ze lams ribben verkochten. Waar haal je die?
 
Schuif maar door!
 
Die zien er zeer smakelijk uit.
 
Deze lamsribben heb ik gehaald bij de Hanos. De vorige keer heb ik ze bij de Islamitische slager gehaald, deze heeft soms ook kalfsribben. Ze liggen mischien niet altijd in de vitrine maar als je er naar vraagt zijn ze er vaak wel.
Bij lamsribben hou ik de garingstijd voor varkensribben aan, bij kalfsribben meestal een uurtje extra.
 
Terug
Bovenaan Onderaan