BasBQ
Beef en Steak

Ribs, 3-2-1

 
 

Wailer

Stoker
Berichten
365
Vandaag mijn vuurdoop 3-2-1 methode ribs.

Ze staan er nog op dus zal berichtje aanpassen.

Minion methode, ongeveer 20 en restje van gister koud en 10 heet er op. Met in totaal 2 blokjes hickory en 2 blokjes appel er tussen.
677fcec59ce9f049c7f02d77e248bdcd.jpg


De ribs er op en probe (fantast) in aardappel om idee van temperatuur te hebben.
a50c473463258e91224f7b4aef5e23ee.jpg


743bf688c27a71564f834351a2d00b55.jpg


Temperatuur schoot in eens naar 150, heb ik deksel er af gehaald en wat brikettten er af gehaald. Schuiven bijna helemaal dicht en nu temp al een uur lang 113-120graden.

Net even gegluurd en rookhout lijkt niet meer te roken... Dus maar even wat geschoven met de briketten.

Enfin, mooi leermomentje dit. Volgende keer start ik denk ik met 8 hete briketten.

En denk dat ik de briketten los doe ipv in houder. Dan kan ik hout makkelijker verspreiden.

Nou... Vervolg.

Temp redelijk onder controle, echter op een moment zakte die richting graden en kwam op max 95 als alles openzette, bleken in 1 een brikettenhouder de hete de rest niet hebben aangestoken... Dus maar even aanmaakblokje ertussen (zo'n bruine) en met deksel open (ribs in alufolie erop)  even heet laten worden. Dat werkte gelukkig. Heb anderhalf uur in folie er opgelegd

cf689164654b1bd549902629710af31e.jpg



Daarna even insmeren met Noskos bbq saus, van zijn bbq team. Nog uurtje op de q, temp bleef lekker rond 110 hangen

d9508aa08865db2298061bb06450b37b.jpg



Was errug lekker. Heerlijk zacht, viel net niet spontaan van de botten af.

Jummie!

b5cd295c8a52c2fa54d005c11ca0a772.jpg


418d5425e8e4ced58f9bebe6274cc8b0.jpg


Dank voor het kijken, was mooie leerzame ervaring.

Is.het gewoon pech dat mijn briketten niet aangestoken werden door de hete? Volgende keer minion methode zonder brikettenhouders doen misschien?
 
Die zien er goed uit.

Ik lees dat je veel goede en leerzame ervaringen hebt opgedaan.

Zelf gebruik ik vaak de "snake" methode in mijn OTP. Dit vind ik makkelijker contstant te houden en voor mijn gevoel houd ik meer ruimte over voor vlees.
 
Maccie zei:
Die zien er goed uit.

Ik lees dat je veel goede en leerzame ervaringen hebt opgedaan.

Zelf gebruik ik vaak de "snake" methode in mijn OTP. Dit vind ik makkelijker contstant te houden en voor mijn gevoel houd ik meer ruimte over voor vlees.
+1

Hongerrrrr....!
 
Lekker!
 
Lekker hoor, maar ik blijf me telkens verbazen dat er een rib rek wordt gebruikt als er plek zat is op de Q, is dit de nieuwe trend of zo.  :D :D ;) ;)
 
Zo kan ik ze makkelijker boven mn bak water plaatsen. Paar ribbels naast elkaar plat maakt het toch al gauw vol.

Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk

 
Ikea Duiven had er een aantal in de koopjeshoek. ?1,50 per stuk.
 
Mooie run!

 
Ik heb begrepen dat er een soort siliconen coating omheen zit? Op een ander forum raadden ze aan deze de eerste keer er af te branden door hem in de kolen te leggen. Weet niet of dit waar is


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Aan de onderkant zitten sowieso siliconen dopjes, die heb ik er afgehaald met een tangetje (nog geen halve minuut werk). Verder heb ik ze daarna meteen gebruikt eigenlijk.
 
Dan bedoelden ze die misschien wel. Ik heb hem al een half jaar in het doosje in de kast liggen ben er nog niet aan toe gekomen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Zien er erg goed uit!!!
 
Mooire ribs!
 
Terug
Bovenaan Onderaan