BasBQ
Beef en Steak

Ribs 2-1-1

 
 
 

ReneR

Gemarineerd
Berichten
2.395
Zo, de ribjes die vandaag met ons mee naar huis gingen zijn allen voorzien van een andere rub, sommige droog, andere nat.
Morgen maar eens even kijken hoe dit gaat op de 2-1-1 misschien zelfs wel korter want ze zijn niet zo dik, wat adviseren jullie???

IMG_23781_zps68377f67.jpg
 
Met 2-1-1 zit je aardig goed denk ik.
 
Mike +1
 
Dan gaan we de 2-1-1 maar eens aanhouden.

En we zijn begonnen, snippers hickory en appel zijn toegevoegd.

IMG_23841_zpsdc864231.jpg
 
Dat lijkt bij die ene rib inderdaad maar dat komt door de glimmende honing-achtige marinade die over die rib zit.

Hier de rest van de reportage:

IMG_23851_zps2e555738.jpg


IMG_23901_zpsf4f0b30c.jpg


IMG_23921_zps470f0e9d.jpg


Door tijdgebrek de ingepakte appelsap fase verkort, note to myself DON'T DO THAT AGAIN.....

Thanks for watching.
 
mooie foto's. ziet er ook goed uit.
waren ze nog niet helemaal goed? aan je laatste opmerking te lezen?
 
Oogt goed, maar zoals Leo al zegt; wat vond je er van?
 
Alle ribs hadden een andere marinade of rub, dat was erg lekker, telkens een andere smaak.
Door tijdnood heb ik de 2e fase, het met appelsap in alufolie ingepakte deel, veel te kort gehouden waardoor de ribs voor mijn gevoel net een iets te stevige structuur hielden, de rest van het gezelschap deelde mijn idee daarin niet, of waren ze zomaar een keer beleefd.....
De smaak was prima dus daar lag het niet aan, samen met mijn vrouw de ribs ontvliest en gemarineerd en samen met onze zoon het grootste deel van de bbq run gedaan, dus wat dat betreft was het geweldig leuk.

Maar zoals gezegd, volgende keer juist de 2e fase niet meer inkorten!!!
Weer wat geleerd....
 
Prima sessie zo te zien. En door die verschillende rubs en marinades is het idd net of je steeds een ander "kadootje" uitpakt :)
 
Mooie ribjes!
 
Hoe lang hebben ze dan in de 2e fase gezeten? En hoe lang zou je ze volgende keer doen?
 
Ik was op dat moment niet thuis dus dat heeft Kenneth (zoon) dat stukje voor zijn rekening genomen (zijn eerste keer)
Bleek achteraf maar 15 minuten "ingepakt" te zijn geweest......
Uitgelegd waarvoor die inpaksessie is, dus het is weer een mooi leer-momentje geweest.
 
Terug
Bovenaan Onderaan