BasBQ
Beef en Steak

Ribeye.... Reverse Sear of High temp

 
 

Xander

Stoker
Berichten
309
Iemand ervaring met rib-eye reverse Sear? Ik heb namelijk 2 heerlijke Amerikaanse ribeyes gehaald.

Ik heb laatst een paar keer ribeye gewoon boven de kolen gemaakt en wil nu wat anders proberen maar het zou zonde zijn als een reverse Sear niet lekker is dus daarom mijn vraag.
 
Ja. Doen.
 
Mij lijkt het afhangen van de dikte van de stukken. Zijn ze niet heel dik, dan lekker een korstje geven boven hoog vuur. Zijn ze wat dikker, dan kun je ze eerst indirect op de gewenste temperatuur brengen alvorens de sear toe te passen.

(en uiteraard ligt het aan je gewenste gaarheid. Ik hou van rood, dus bij veel vlees is de sear al genoeg voor me.)
 
Ik heb ribeyes van een normale dikte. Ca. 350 gr per stuk.
 
Holkers +1
 
Dat wil ik zeker nog eens proberen Danny. Maar dan met een t-bone op gewoon hout.
 
Als ze een centimeter of 3 dik zijn kan je ze low en slow garen tot 5 graden onder je richt temperatuur en dan even searen.
Ik check tijdens het searen vaak even met thermapen.
 
Het grote voordeel van reverse sear is dat je een mooie egale kleur en dus temperatuur in je vlees hebt. Hierdoor is medium ook echt medium door het hele vlees en niet rare in het midden. Of nog erger: rare op de buitenkant en rauw (koud) in het midden. Vlees gaart nog een door in alu folie, dus een graad of 2/3 onder je streef temperatuur eraf halen.

Eet smakelijk!
 
Ik zou het proberen met reverse sear, mocht het stukje een beetje dun zijn, moet je de kerntemp voordat je gaat searen iets minder hoog laten worden en/of de temperatuur hoger opstoken waarboven je gaat searen (Als het te dun is, is searen sowieso geen optie, maar moet je een dikker stuk halen)
Stukken van 350gram ribeye moet goed te doen zijn hoor
 
SilverFox zei:
(Als het te dun is, is searen sowieso geen optie, maar moet je een dikker stuk halen)
Stukken van 350gram ribeye moet goed te doen zijn hoor
Ik haal meestal een hele rib-eye en verdeel deze zelf op gewenste dikte. Per 2 gevacuumeerd in de vriezer
 
En hoe dik snij je ze dan Ceriel?
 
 
Ribeye is en blijft altijd een goed idee .  Ik heb hem zelf ook al vaak genoeg gemaakt en dit is een perfect recept.
Absoluut mijn favoriet. Hopelijk heb je hier iets aan!

https://bbq-helden.nl/recepten/ribeye-rub/
 
Doe dikte hebben ze wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan