BasBQ
Beef en Steak

Ribeye met gepofte zoete aardappel

Rox92

Vuurmaker
Berichten
93
Sinds een week of twee ben ik in het bezit van een mooie kamado. Tot nu toe alleen maar losse stukken vlees op gemaakt, maar het werd tijd om eens een (bijna) volledige maaltijd er op te maken. De keuze was gevallen op een ribeye steak met gepofte zoete aardappel.

Zo gezegd zo gedaan, op de ribeye alleen zout en peper gedaan en op de gepofte zoete aardappel een boter van chipotle met agave siroop.

Het eindresultaat was wel lekker, maar niet zo lekker als dat ik verwacht had. De ribeye had geen mooie korst, er zat een spier in en ik was een beetje aan het klooien met mijn thermometer. Want hoe diep moet je die er nou in steken :unsure:

Ook de gepofte zoete aardappel viel tegen. Die was wel lekker, maar had wel echt de boter nodig. Zonder boter was die wat saai.

Al met al wel lekker geklooid met de kamado, maar het eindresultaat was wat minder.

Ach volgende keer beter zeg ik dan maar!

IMG_20230823_155112.jpg

IMG_20230823_164613.jpg

IMG_20230823_164735.jpg

Voor de opvallende kijker. Mijn zoon had een lekkere frikandel. :ROFLMAO:
IMG_20230823_165338.jpg

IMG_20230823_170604.jpg

IMG_20230823_172002.jpg

IMG_20230823_172152.jpg
 
Voor zo’n stukje rib eye met die dikte gebruik ik eigenlijk nooit en probe.

Gewoon 2 á 3 minuten op elke kant op 250+ graden…

Verder prima maaltje toch? Zo’n mooie bastard staat in elke tuin wel mooi 😎
 
Voor zo’n stukje rib eye met die dikte gebruik ik eigenlijk nooit en probe.

Gewoon 2 á 3 minuten op elke kant op 250+ graden…

Verder prima maaltje toch? Zo’n mooie bastard staat in elke tuin wel mooi 😎
Goed om te weten dat het eigenlijk maar zo kort hoeft. Moet ik het toch vaker maken, word ik er vanzelf handiger in 😎

Het was ook wel lekker hoor! Ik had het alleen nog lekkerder verwacht denk ik?

Vooralsnog ben ik nog steeds erg blij met mijn bastard :D
 
Denk dat je deze relatief dunne stukken beter goed hard direct kunt grillen. Dat geeft ook wat meer korst en dus smaak.
 
lekker hoor! Sluit me aan bij de rest! Gewoon heel kort op hoge temp grillen. Pas bij stukken vanaf 4/5 cm dik ga ik andere methodes toepassen(meestal reversed sear)
 
Zoals de rest ook al aangeeft.. meer hitte bij het grillen.
Minimaal 250 graden.
 
Jammer dat het resultaat wat tegenviel, dat kan wel eens gebeuren.
Als je maar plezier hebt tijdens het bbq'en.
 
Onder de 2 cm dikte , gelijk direct searen.
Verder, lekker.
 
Er zijn al genoeg bruikbare tips gegeven. Ik vind de aardappel er smakelijk uit zien. Binnenkort ook maar eens cavemen style spelen met diverse groente en zoete aardappel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan