BasBQ
Beef en Steak

Ribeye it is.....

 
 
 
 
 

Barbeknoei

Gerijpt
Berichten
2.856
Vandaag op het menu: Canadees ribeye...
De slager bij Hanos had voor mij een mooi stuk gesneden. Dit zou het nieuwe USA ribeye zijn, met de kwaliteit dus zoals USA vroeger was.

Aangezien ik met kerst gewoon te moe was om fatsoenlijk te bbq'n, had ik nog iets in het vat zitten.
Lekker simpel, peper/zout, in chimchurri gebakken boontjes en verse frieten.
Oh en voor vrouwlief een gemarineerde varkenshaassate...iets met niet lusten...

De kamado naar 90 graden gebracht en gaan. Bij 46 graden affakkelen en tijdens het rusten de boontjes en frieten bakken.

Enfin, de foto's zeggen genoeg, geiler wordt het niet. Dit Canadees rundvlees is echt Goddelijk, beste wat ik in tijden heb gegeten... Voorlopig alleen verkrijgbaar in Antwerpen, Delft en Apeldoorn dacht ik.


5b8616ef6844313155cef719bc794f09.jpg
82b6835df74fb789500193385a8b0142.jpg
773c0c0b006303db0ebb9b7cc17a01cf.jpg
0521314e603cf61095a99f84405f5d58.jpg
2f685f17552e03f7c8d83f6f2b6473e8.jpg
d05b632149aada206ef75955d3350097.jpg
92d8221a605923a004c369e8ef024d96.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
Om nom nom!
 
Had alles wel gelust de varkenshaas,ribeye en verder wat erop het bord ligt
 
Ziet er geweldig uit, smullen!  :)
Waarom lopen die beesten hier nou niet rond en moet dat altijd uit buitenland komen? :-/  :D
 
dat ziet er heerlijk uit zeg.
en ja, gezien het formaat is het idd een canadian steak, een hollandse steak zou 3x zo klein zijn  :D

ook die boontjes lijken me lekker.
doe je ze eerst koken, dan nog ff bakken en dan een beetje chimichurri erbij?
 
Rib eye altijd goed . Lag er bij mij ook op gister

b84c505eabac7813c3908bbae75f4a7b.jpg
 
Hans zei:
Ziet er geweldig uit, smullen!  :)
Waarom lopen die beesten hier nou niet rond en moet dat altijd uit buitenland komen? :-/  :D
Ja precies. Zou dat het voer zijn? Ik ben er van overtuigd dat je ook hier met goed zoeken met onbekendere rassen en bij kleinere adressen iets geweldigs moet kunnen vinden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
Ridevi71 zei:
ook die boontjes lijken me lekker.
doe je ze eerst koken, dan nog ff bakken en dan een beetje chimichurri erbij?

Klopt. Alleen eerst de chimchurri in de pan en dan de boontjes er bij.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
Grill Bill zei:
Rib eye altijd goed . Lag er bij mij ook op gister

b84c505eabac7813c3908bbae75f4a7b.jpg
Jam jam jam, ribeye is echt mijn favoriet. Ben blij dat de vrouw het niet lust

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
Hans zei:
Ziet er geweldig uit, smullen!  :)
Waarom lopen die beesten hier nou niet rond en moet dat altijd uit buitenland komen? :-/  :D

Dan kan het geen Canadian steak zijn Hans. Dan wordt het flevo koe of zo. En dat verkoopt niet zo goed denk ik  ;)
 
Ja dat begrijp ik wel :D
Zou die nou echt heel anders smaken ?
Maar ik maak me sterk dat met wat aandacht en kennis van zaken hier ook lekkere beesten gefokt kunnen worden.
Of dat ook gebeurd ??? ;)
 
Weet zeker dat het gebeurt. Binnen de kennissenkring een biologische varkensboer, en ik kan je vertellen dat ie top vlees heeft. Verkoopt ook direct aan restaurants omdat zij willen weten waar het varken vandaan komt en hoe het Is opgegroeid.

Daarnaast hebben we hier in de buurt nog een boerderij die ook direct eigen vlees verkoopt en heb daar goede verhalen over gehoord.
 
Beef en Steak heeft fantastische ribeyes van dubbeldoel koeien. Heel mooi dooraderd!
 
noskos zei:
Beef en Steak heeft fantastische ribeyes van dubbeldoel koeien. Heel mooi dooraderd!

Dank voor de tip Noskos, ook eens bestellen dus. ;)
 
Die Tomahawk van mij kwam van de Makro. Iers rundvlees en ook mooie marmering! 1300gr voor 20eu ex. IMHO een goeie prijs-kwaliteitsverhouding.
 
noskos zei:
Beef en Steak heeft fantastische ribeyes van dubbeldoel koeien. Heel mooi dooraderd!
Met alle respect voor de forumsponsor, maar die zijn vrij prijzig.
Dan ben ik toch geneigd te kiezen voor het Canadese ribeye wat iets voordeliger is.

Overigens vandaag met onze slager ge?valueerd. Zij bieden ook Belgische Blauw aan, stukken van ruim een kilo, voor minder dan helft.
Nadeel: ook dat stuk gaat op. Uiteindelijk ben ik dus het zelfde kwijt voor mijn stukje vlees
 
Terug
Bovenaan Onderaan