BasBQ
Beef en Steak

Ribbetjes

 
 
 

Chucky69

Vuurmaker
Berichten
80
Mijn oudste dochter's verjaardag was weer een goed excuus om weer lekker te kunnen barbecue?n afgelopen zondag:

Spare ribs in de 3-1-1 methode.
(Niet zo uitgebreid als Maroc, wij hadden genoeg aan 5 kg)

Ter voorbereiding eerst Noskos? Sweet & Smokey BBQ Sauce gemaakt (3 keer de hoeveelheid, dus we kunnen een paar maanden vooruit...)


Hier de ribbetjes schoongemaakt:


Voor de rub heb ik die van de easterwood methode gebruikt :
1 el rietsuiker
1 el paprikapoeder
1 el zout
1 tl mosterdpoeder
1 tl uienpoeder
1 tl knoflookpoeder
1 tl versgemalen zwarte peper



De beschreven rub hoeveelheid is per 2 ribs, maar de volgende keer maak ik toch iets meer. Vond het iets karig.

De laatste kwartier ook de glaze aangebracht, deze ook van de easterwood methode gepakt: (ook hier hoeveelheid per 2 ribs, maar dit was wel genoeg)
4 el barbecuesaus
2 el ketjap manis
2 el honing
1 el bruine suiker

Helaas geen foto's genomen van op de smoker zelf,

Ik heb wel wat foto's van de eindresultaat




Mijn dochter en haar bezoek vonden ze heerlijk!
Alle 8 slabs zijn op gegaan.

Dus alweer een geslaagde zondag BBQ  :D
 
Nais....  :p
 
Lust ik!! :D
 
Waar is de tijd gebleven met gewoon koffie en een gebakje............................

Maar dit lust ik ook wel als ik vooraf tenminste een bakkie leut krijg ;)
 
Bert zei:
Waar is de tijd gebleven met gewoon koffie en een gebakje............................

Maar dit lust ik ook wel als ik vooraf tenminste een bakkie leut krijg ;)

Voordat de gasten de ribbetjes kregen hadden ze al 2 zelfgemaakte kwarktaarten en ??n zelfgemaakte appeltaart op met koffie...
Maar die foto's heb ik hier niet geplaatst, aangezien dat niet echt bij het forumthema paste  B-)

 
Bert zei:
Waar is de tijd gebleven met gewoon koffie en een gebakje............................

Maar dit lust ik ook wel als ik vooraf tenminste een bakkie leut krijg ;)
Tssssssss, ik zeg kom maar door biertje erbij en top verjaardag! Nog gefeliciteerd met je dochter ook!
 
Ja hoor deze lust ik ook wel. Doe maar door
 
Terug
Bovenaan Onderaan