BasBQ
Beef en Steak

Ribbel weekendje

 

Sjefman

Sprokkelaar
Berichten
37
Goedenavond!

Net voorbereidingen getroffen om morgen lekkere ribbetjes op de smoker te leggen.

Een paar weken terug hoorde ik dat ivm corona de Makro ook zonder pas te betreden is en hadden ze nu net gelijk een aanbieding op ribs-procureur-een erg lekker wijntje. Twee doosjes wijn, 5 kilo ribbels en 5 kilo procureur rijker tegen hele fijne prijzen was ik gelukkig.

Een paar flessen zijn al op dus het is nu tijd om ook eens wat met het vlees te doen.
Morgen komen er twee vrienden (wees gerust, dat zijn de enigen waar ik contact mee heb sinds corona...) op bezoek om samen wat hout te kloven en wat is er nu lekkerder dan wat lekkers te eten na een dag hard werken?

Knipsel.JPG

Eerst weer eens wat rub gemaakt. volgens Meathead Goldwyn's recept Het meeste wat in de winkel ligt zit veel te vol zout dus ik maak het zelf zonder zout. Ik strooi wat zout op het vlees alsof het op mijn bord lag, niet zo veel dus. Daarna volgt (na het ontvellen) het rubben:

MOV_1591_001630.jpg


En zo liggen ze vannacht in de koelkast, wachtend op de smokert morgen.
MOV_1591_001913.jpg



Ik verwacht een run van ongeveer 5,5/6 uur. Ik heb ze al eerder gemaakt en toen niet ingepakt. Dat beviel prima dus ik zal het nu ook niet doen.
Morgen volgen er uiteraard meer foto's :)

Bijgerechten zullen twee salades en frietjes uit de oven zijn.
 
Das alvast een goed begin!
 
Dit belooft een heel fijn weekend te worden.
 
Een lekker ribbel weekend


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
pfff, jummie, nu al
 
Zo, smoker is aangestoken en staat te stabiliseren. Over een kwartiertje de ribben er op šŸ˜

MOV_1597_000047.jpg

MOV_1597_000214.jpg

Screenshot_20200418-113757.png


Je ziet trouwens twee chunks eik en twee chunks kers. Tegen de tijd dat de ribs er op gaan hebben we de lekkere lichte rook te pakken, in plaats van de zware dichte. De tuin begint nu al goed te ruiken.
 
Ze waren heerlijk. Een van mijn vrienden lustte geen ribben. Nu is hij liefhebber...hij kende alleen de gekookte ribben van de restaurants.

De hele run netjes tussen de 107-117 graden Celsius gebleven met weinig omkijken. Na 5:45 er af gehaald en smullen maar.

Maar goed, plaatjes:

_20200418_182005.JPG

_20200418_182022.JPG

_20200418_182041.JPG
 
Dat is een beste run Ribs. lekker volle Q daar houd k wel van
 
Terug
Bovenaan Onderaan