BasBQ
Beef en Steak

Rib-off

Even wat plaatjes van tussen door:

Pp na een uur of drie:
IMG_5331_zpse5958405.jpg


De dikkertjes eerst:
IMG_5332_zpsafe7d02b.jpg


Gezellig met z'n alle:
IMG_5339_zpsb5c87f89.jpg


De concurentie (ruikt erg lekker):
IMG_5337_zps56acb505.jpg


Nu snel de ribbels en pp inpakken.
 
Succes en hou de eer hoog!
 
Is er al een uitkomst?? Mooie setup!
 
En wie heeft er uiteindelijk gewonnen? De ribs uit de DO of de "echte"?
 
uipko zei:
De WSM is nu aan het bijkomen van een rare uitschieter. Hij was 30 minuten netjes stabiel op 120 en is op eens naar 150 door geschoten. Ervan uitgaande dat alles ok? was zat ik in een huisje buiten het bereik van mijn router. Gelukkig hadden andere de HM horen piepen. Na dicht zetten van de kogelkraan en de vent boven half dicht gezet te hebben komt gaat ie weer richting de 120.

Het verschil liep tijdens de sessie zelfs nog wat op. Een beetje laat maar na dat de ribben eraf zijn gegaan zag ik in eens het probleem. De probe op het onderste rooster zat te ver aan de buitenkant, dus niet meer boven het hitteschild, en ook nog eens boven de fan waar de fik er goed in zat. Ik heb de probe een paar cm naar binnen verplaatst en de temp schoot z'n 30 graden naar beneden.

Hierdoor was de temp de hele sessie dus eigenlijk te laag geweest dit heeft ervoor gezorgd dat de pp er z'n 15 uur over heeft gedaan.
 
Tja en dan de uitslag .... iedereen vond het erg lekker maar de "stoofpot ribbels" hebben met een minieme voorsprong gewonnen.  :blush:

Opmerkingen als: "die broccoli was erg lekker" en "je hoeft er niet op te kauwen ivm malsheid" geven een beetje aan waar het mis is gegaan ;)

Ik moet ook bekennen dat doordat de WSM wat te koud was geweest de ribben niet zo mals waren als ik graag zou willen.

Dit vraag om een re-match met wellicht iets beter inkadering :D Al met al een super gezellig weekend gehad en super gegeten dus voor herhaling vatbaar.

's Avonds ook nog een pils test gedaan,  6 verschillende merken (Amstel, Brand, Dors, Grolsch, Heineken, Jupiler) blind proeven en dan proberen te benoemen. Ik wist al dat, dat erg lastig ging worden maar het werd dramatisch, geen 1 goed ;)

PS: er komen binnenkort nog wat plaatjes.
 
Ceriel zei:
Jammer van de uitslag, voordeel is wel dat er nog een rib-off plaats moet vinden...

Hihi, eerst even een paar maanden geen ribbels meer maken. Maar ik moet toch zeker nog de bereiding verfijnen, ben nog niet tevreden met het resultaat. Ik weet niet of het weer een rib-off gaat worden, misschien wordt het wel pp oid.

Het enige dat een beetje jammer is, is dat je de hele dag niet bij het huisje weg kan. Misschien eens kijken of ik een wifi router met simkaart kan scoren zodat ik een wat grotere actieradius heb zodat ik ook even mee kan met de kids naar de speeltuin ofzo.
 
Leuk dat er weer een rib-off komt :) het is hier intern (lees met mijn vrouw) altijd een strijd geweest; de in marinade gekookte ribs vs de ribs van de barbecue... (Sinds de cookoff zal dit overigens nooit meer een discussie punt met wie dan ook zijn :p)

En de bier test; die uitkomst wist ik vantevoren al ;) en dan zijn er toch nog van die mensen die blijven volhouden dat ze alleen een specifiek merk "supermarkt bier" lusten...
 
Gerard777 zei:
En de bier test; die uitkomst wist ik vantevoren al ;) en dan zijn er toch nog van die mensen die blijven volhouden dat ze alleen een specifiek merk "supermarkt bier" lusten...

Mijn "concurrent" had 4 van de 6 goed, hij had alleen Amstel en dors verwisseld en dat drinkt hij normaal nooit. Voor de rest was er iemand die 1 goed had en drie die niks goed hadden :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan