BasBQ
Beef en Steak

Rib Eye reverse sear op de Jumbo Joe

MissJones

Tondelzoeker
Berichten
11
Eigenlijk was ik bezig met een briketten/temperatuur test om te zien of ik de temperatuur goed vast kon houden voor de 3-2-1 ribs een dag later.

Mijn vriend had nog 2 rib eyes in de koelkast liggen tja waarom niet, de BBQ stond toch al aan, de test was goed gelukt, tijd voor de steaks!
Ik verwachtte er eigenlijk niet veel van, het waren Rib Eyes van de Albert Heijn, misschien net 1.5 cm dik maar goed, in de pan of de BBQ, dan ga ik toch voor de BBQ.

Test opzet voor mijn eerste low and slow:

IMG_20161230_152354087_zpsrewqvptw.jpg


IMG_20161230_171934749_zpsfhekhucw.jpg


Werd uiteindelijk een reverse sear Rib Eye: (en een test stukje voor de  Low and Slow, buikspek van de Albert Heijn, overigens geen aanrader, veel te zout)

IMG_20161230_171944937_zpsuhxv7rtd.jpg


Het resultaat was echt boven verwachting goed.

IMG-20161230-WA0020_zpsfjtuasdr.jpeg


Indirect tot 48 graden laten komen, Weber Steak House houtskool in de starter, en direct op het houtskool geseared.
Enorm lekker!

Newbie mistake: Ik heb alleen geen foto van de temp van de reverse sear .... Sorry!
 
Prima verslagje als debuut hoor Miss!
Zulke dunne steaks zou ik zelf denk ik liever direct grillen en garen door het ruitje te zetten. Kans op doorslaan is zo wel erg groot. Zeker op zijn klein keteltje (47 toch?) is dit heel knap gedaan hoor!
 
Bedankt!
Het was ook wel een gokje maar ik had de temp meter erbij dus ben er gewoon voor gegaan.

Mijn BBQ is een Jumbo Joe Premium 47cm inderdaad :)
 
Goed bezig
 
Moet wel zeggen dat ik de straks niet had laten liluggen. Die zien er goed uit.
 
lekker hoor, en wat Sander zegt, dunne steaks zou ik ook laten liggen
 
Ik ben gek op buikspek!
Maar niet deze van de Appie.. had het ook kunnen weten natuurlijk maar goed.

In Engeland aten wij vaak pork met de crackling erbij, absoluut overheerlijk, helaas in NL niet zo bekend en snijden ze alle vet er vaak af :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan