BasBQ
Beef en Steak

Review van het wedstrijdrecept.

Dan krijg je dus de butt en picnic aan elkaar, als je dit splits tussen het bovenarmbeen en het schouderblad heb je een butt en picnic. De butt komt qua vlees erg overeen met de procureur dat was voor mij ooit de reden om dat als alternatief voor butts en schouders te kiezen hier.
Een procureur is makkelijk te vinden, schouders lastiger en zijn dus over het algemeen duurder. Voor mij is barbecue?n, een goedkope snit, waar je normaal weinig mee kunt, omtoveren tot iets lekkers. In die filosofie past de procureur mooi ;)

Fijn om te horen dat het een succes was. Mijn ideale recept en inzichten veranderden nog steeds hoor, het is een lekkere reis :)
 
Gefeliciteerd met je knorretje
 
noskos zei:
Een procureur is makkelijk te vinden, schouders lastiger en zijn dus over het algemeen duurder. Voor mij is barbecue?n, een goedkope snit, waar je normaal weinig mee kunt, omtoveren tot iets lekkers. In die filosofie past de procureur mooi ;)

Over het algemeen kan mijn slager (in overleg) alles leveren zoals ik het wil, maar wat wel apart is: de twee procureurs kostten me 5 tientjes (bijna 6 kilo), terwijl ik voor een schouder van bijna 7 kilo meestal voor ?40 klaar ben. Typisch hoe dat soort zaken kennelijk per leverancier kan verschillen.

Omtoveren van goedkope spullen tot iets moois kan ik me ook goed in vinden. Dat is een mooi spel.
 
Procureur is in de aanbieding bij de makro meestal zo'n 5 euro per kilo ;)
 
noskos zei:
Procureur is in de aanbieding bij de makro meestal zo'n 5 euro per kilo ;)

Bij mijn slager 11nog wat. Sjeezis...
 
Prachtig PP, El Fumarole!!  8)

In mijn ervaring is vlees die gegaard is MET boten veel sappiger en malser dan zonder, dus mijn voorkeur gaat ook voor de Schouder ipv de Procureur - zeker voor Pulled Pork die heel erg lang gerookt moet. Maar dat is puur mijn eigen smaak...
 
RedFox zei:
Is het niet zo dat procureur ook deel van de schouder uitmaakt en deel van de nek? Volgens mij een nek/schouderstuk dus...

In de Nederlandse snit wordt de schouder en de procureur gescheiden.
Wat jij bedoelt is Amerikaanse snit.
 
Bert, bedankt voor je uitleg, weer wat bijgeleerd  ;)
 
Mac zei:
Het ziet er geweldig uit Jeroen.  8)
Erg smakelijk resultaat.

Bij mijn favoriete slager in Barendrecht
Oei, dat klinkt dichtbij (op de Middenbaan ?)

Mac


Thx man. Enne..inderdaad. Ik haal meestal vlees bij Slagerij Hiel:)

 
Terug
Bovenaan Onderaan