BasBQ
Beef en Steak

RedFox's 1st Pulled Pork

Dennis, ik las geloof ik ergens dat jij tegenwoordig tot 90C-92C  doorgaat i.p.v. tot 88C, heb ik dat juist?
 
Ligt er een beetje aan hoe hij aanvoelt ;) Gewoon even met je probe prikken bij 88?C. Gaat hij erin als boter dan is het goed.
 
Inmiddels is de sessie klaar!

in dikke alufolie verpakte procureur bij 89C kern temp en 120C pit temp
ready_zps8e30a237.jpg


foto van de DigiQ DX2, de maiden run hier bij mij, maar TOP!!!
89C_zps9c847e05.jpg


de pit temp bleef 120C gedurende de gehele sessie!
120C_zps290ab421.jpg


de PP uitgepakt vanaf de WSM, let op hoeveel mooi vocht er nog in de folie zit t.b.v. gebruik straks
fotomomentna89C_zps22f76438.jpg


van de 2.01 kg die ik bij Sligro kocht is nu 1.330 gr supere PP over gebleven
rustzacht_zpsd9466be9.jpg


als klein voorproefje heb ik een klein stukje wat aan de buitenkant zit even eraf geplukt...zonder woorden!! en mals!!
kleindraadje_zpsaef958cc.jpg


nu gaat de procureur welverdiend eerst rusten, foto's van het pullen volgen straks!
 
Ziet er heel veel belovend uit!
 
en hier zijn dan de finale foto's!

ik heb allereerst nog een eindsausje gemaakt (vocht van de procureur na het rusten + appelsap + Sweet Baby Ray's saus + bruine bastardsuiker + worchestersauce) vlgs recept Noskos
eindsaus_zpsaa8c9b9e.jpg


toen kon het pullen beginnen, hier halverwege om ook de bark nog te kunnen zien!
halverwegepullen_zps31368e28.jpg


en hier de procureur FULL PULLED!
fullpull_zps44866f06.jpg


met coleslaw en augurk op een zacht bolletje!
2broodjespp_zps8faa1991.jpg


of, naar smaak voorzien van de PP eindsaus! mmmmmm.....
broodjemeteindsaus_zpse06b47f3.jpg


Zo dit was mijn eerste PP, maar zeker niet de laatste!!!

Bedankt voor het kijken  ;) ;) ;)
 
Whow, ziet er super uit, broodje voor de grote hap?
 
Hi Frits, dank voor de felicitatie. Ik heb ECHT genoten van deze sessie, een etmaal om niet te vergeten op een lentedag met gevoelstemperaturen van - 10 C!! ....gisteren om 19:00u gestart met het injecteren en rubben, vanavond om 19:00u uitgebuikt van een TOP-PP.
Dank voor de tips aan de zijkant, geldt ook voor Dennis (Noskos), ik kan nu zelf als "instructeur" wat tips geven.
Ik heb wellicht veel foto's geplaatst, maar dat hoort bij de "detaillist" RedFox (what you see is what you get)
Nu op naar de volgende badge, het koetje via een mooie brisket actie  :)
 
hoi bloemenboer, dank voor je reactie; je weet dan nu ook wat jou te doen staat!  ;)
 
dat is een hele mooie sessie geweest, geeliciteerd met je knorretje
 
RedFox zei:
Ik heb wellicht veel foto's geplaatst, maar dat hoort bij de "detaillist" RedFox (what you see is what you get)
Nu op naar de volgende badge, het koetje via een mooie brisket actie  :)
Hoezo veel foto's, hoe meer hoe beter. Ik vind dat altijd leuk kun je nog wat ideetjes pikken. Jouw statiefje vond ik echt een grappig idee.
O ja gefeliciteerd met je knorretje
 
Nou ik sluit een beetje achteraan maar mooie sessie en gefeliciteerd met je knorretje
 
Terug
Bovenaan Onderaan