BasBQ
Beef en Steak

PulledPork

 
 
 
 
 

Maccie

Gerijpt
Berichten
2.592
Na al die lekkere foto's op het dit edele forum moet het er maar weer eens van komen.

Na het ontdooien lekker in de rub (iets met geheime rib rub ;) ) gezet. Daarna ge?njecteerd volgens het wedstrijdrecept van noskos.




Vanochtend op tijd op de Q!




Ondertussen met andere bezigheden bezig geweest. Opeens na 2 uur merkte ik dat de temperatuur gezakt was naar 105 graden.  Ik gebruikte dit keer een kolenbakje/houder van Weber. Ik denk dat ik de kolen te hoog opgestapeld heb(ze kwamen boven het rooster uit) waardoor de aslaag de zuurstof bij de rest van de kolen weghaalde.
Volgende keer gewoon het kolenrekje gebruiken. Dan heb ik meer ruimte. Natuurlijke schrikreactie, kooltjes weer opgestookt er dan maar even met iets hogere temperatuur de verloren tijd weer inhalen (NOOIT MEER DOEN). Natuurlijk na 4,5 uur ingepakt in folie en terug op de Q.

Na 10 uur op temperatuur van 88 graden kern.



Een uurtje rusten in meerdere lagen folie (resultaat)



De eindsaus:



Door de hogere temperatuur was het vlees niet zo makkelijk te pullen dam de vorige keer.  X(

De eindsaus maakt wel een hoop goed ;)

Het resultaat:



Al met al een mooie run. Gelijk weer ruimte in de vriezer gecre?erd om te vullen met mooi vlees ;)
 
Allereerst gefeliciteerd met je knorretje. Denk dat hij nog niet ver genoeg was, en dus nog een graadje hoger had gemoeten om beter te kunnen pullen. De wat hogere temperatuur zal niet de oorzaak zijn geweest
 
maar toch gefeliciteerd met je knorretje, gewoon volgende week weer maken  ;)
 
Gefeliciteerd met je Knor ;)
 
Heerlijk, gefeliciteerd met je knorretje.
 
Frits zei:
Allereerst gefeliciteerd met je knorretje. Denk dat hij nog niet ver genoeg was, en dus nog een graadje hoger had gemoeten om beter te kunnen pullen. De wat hogere temperatuur zal niet de oorzaak zijn geweest


Ok?, ik dacht zelf dat ik daardoor eerder de kerntemperatuur heb bereikt. De vorige keer pullde de pp super en met een kern van 88 (geloof ik, heb hetzelfde recept gevolgd) alleen toen 12 uur op de Q.


Ik zal de volgende keer eens een graadje hoger proberen. Denk dat dit voor de malsheid niet veel uitmaakt.
 
Congrats met je knorrie, mooi dat je gelijk verbeterpunten hebt kun je nog een keer ;)

Enne het duurde even voordat ik door had dat dit geen sateh spiezen waren
A1F59F52-DEC8-49E0-92E5-E3DA8349C5A1_zpsxcjm9p6p.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan