BasBQ
Beef en Steak

Pulled Port 1e poging

 

pa3fat

Sprokkelaar
Berichten
27
Poging voor Pulled Pork, de allereerste keer.

Vrijdag stuk Procureur gehaald bij de supermarkt, van iets meer als halve kilo. Voorzichtig beginnen.

Ingesmeerd met Peri Peri rub en in de celofaan de koelkast in.







Gisteren was het dan zover, op de gasbbq. Temperatuur heb ik geprobeerd tussen de 120-150 graden te houden.


Regelmatig de temperatuur bijhouden......



Schiet op.....



Getting close......


We zijn er bijna....


En het eindresultaat (helaas geen foto genomen van het stuk vlees toen hij van de bbq kwam)

 
O, de eerste post wordt bewerkt, zie ik. Dus over een half uur staat het hele verloop daar ;)
 
Pepers die in de saus gegaan zijn kwamen uit eigen kweek, maar gezien tijd van jaar uit de diepvries. Buth Jolokhia zal er zeker ingezeten hebben.
 
ziet er goed uit, hoe lang deed je erover?
Denk binnenkort ook mn eerste te gaan doen op de gasbbq.
Greetzzzz
 
Ben rond 13:00 begonnen. Kwam er tussentijds achter dat het gas op was. Dus snel naar de bouwmarkt om nieuwe fles te halen.
Dat heeft zeker 1 uur extra gekost om weer op temperatuur te komen. En ik meen dat ik rond 17:15 het vlees van de bbq gehaald heb toen ik net de 82 graden had gehaald. Dus halve kilo+ heeft dan zeker 3-3,5uur gekost.

Temperatuur ging initieel l hard omhoog, het constant houden van de temperatuur in mijn gasbbq is enigszins lastig. En met nieuwe gasfles nog moeilijker. Wisselen tussen 1 of 2 branders is haast noodzakelijk. Mogelijk dat ik hier op het verkeerde been gezet ben door een bijna lege gasfles en het met 1 brander op wat hogere stand mooi op 120 graden te houden zou zijn geweest.

Wil volgende keer ook proberen om wat marinade in het vlees te krijgen. Kan nog advies gebruiken of ik dit op basis van de rub kan doen vermengt met water?

 
Ziet er goed uit, gefeliciteerd met je Knorretje.
 
Hoi Pa3fat,
ik wil ook binnenkort de pp doen, maar dan ook op gas, en iets van 1,5 kilo, denk dat t qua temperatuur makkelijker te regelen is, althans dat dacht ik, ik las ergens weer dat veel afhankelijk is van de controleerbaarheid van je Q en aantal branders. Klinkt ook logisch. Denk eerst maar eens aan de slag te gaan en te gaan meten van de temp, om te weten hoe mn Q zich gedraagt. Meten is weten toch?
Lees me gek hier mbt informatie over hoe en wat te q-en, lol
Over injecteren veel info te vinden, de vloeistof en waar je wel en waar je niet moet inbrengen. Zelf heb ik -nog- geen ervaring mee.
groet
 
Hi Bladerunner,

Leuk dat je reageert op mijn PP.
Ja het was even aankijken hoe het ging, begin ging vrij snel, dan onverwacht het gas op en daarna even zien hoe weer zaak op termperatuur krijgen.

Laat vooral jouw PP ook hier zien. Benieuwd en om van elkaar te leren !

Ron
 
Terug
Bovenaan Onderaan