BasBQ
Beef en Steak

Pulled Porkje..Foto`s en wat vragen

 
 
 

The Name is Neo

Kooltjesharker
Berichten
217
Hey zoals je in mijn topic over de Walchers gilden spek heb kunnen lezen. Heb ik van mijn slager een klein stukje boston butt gekregen om te proberen voor een klein prijsje  B-) het is een stukje van 1.2 kilo. deze wil ik morgen op de nieuwe Smokey mountain gaan leggen.

Foto550-IXX6JMWI.jpg

Ik heb deze gelijk maar uitgevoerd met de Cajun Bandit RVS Door want dat deurtje wat weber durft mee te sturen is echt waardeloos.!

ik heb deze zojuist voorbereid op de manier van Malcom Reed van de killer hogs mijn favoriete BBQ guru.

Zie hier het resultaat

Vleesch
Foto-QJ6YDZIR.jpg


Ik heb hem geinjecteerd met
appelsap
rode wijnazijn
gemalen rub
gemalen bruine suiker
tipje soya saus
tipje worcestershire saus
Foto-CCLNGUON.jpg


ik kwam tot mijn verbazing dat er een scheurtje in mijn spuitje zat dus voor ik klaar was zat alles onder  :-S
Foto550-SHCUSQ3A.jpg


daarna ingesmeerd met mosterd en gekruid met..
Foto550-V8EMO8YF.jpg


vervolgens ingepakt om hem een goede nachtrust toe te wensen.

Foto-UJHVUGEC.jpg


Ik wil deze gaan bereiden door gebruik van de Minion mode op de brikketten van weber
als hout dacht ik aan kersen of appel met een blokje hickory erbij.

Iemand nog tips..
 
Ziet er goed, spannend  :p
 
Dat gaat helemaal goed komen, succes met het verdere verloop en als je een mooie reportage plaatst....
Staat KNOR al ergens achter een muurtje te wachten....
 
aan je voorbereidingen kan het niet liggen
 
succes en veel plezier ;)
 
Vanmiddag om 14:00 uur erop 23:20 de 88 gr aangetikt nog 23 min rusten en dan pullen en dan ff bikken
 
Smakelijk vast ;)
 
Hmm helaas geen topper..de ene helft was perfect mooi mals :-* :-* en de andere helft was droog  :-O
Ik weet niet waar het mis is gegaan..:( :(

Gelukkig wel kunnen genieten van 2 goede broodjes.

Het vlees heeft ook een paar keer een terugval gehad bij 87 viel hij in 8 minuten terug naar 85 bijvoorbeeld.. Begreep dat niet echt de Zone heb ik bij 65 wel gewoon gehad.

Iemand comments..?

Ik ga de volgende keer een procereur bestellen.. Kijken of dat beter is

Ik zal de fotos nog zeker plaatsen
 
Zo ik ben net even langs de slager geweest en hij begreep het ook niet wellicht had hij niet helemaal juist gesneden zei hij..

Angezien ik donderdag vrij ben ga ik het gewoon nog is proberen met een procereur van 2 kg

Van het weekend staan er ook nog ribs op het menu.. Met dit weer moet de Q overuren draaien

Maar iemand nog goede tips..?
 
Ik zou ook niet zo'n klein stukje maken, gewoon een hele procureur van 2,5 a 3 kg er op. Het is net zoveel werk als een kleine, kost net zoveel houtskool en wat je overhoud kun je prima invriezen voor later.

Verder inpakken na een uur of 7, en 's morgens vroeg beginnen.
 
hey hier dan de foto`s
Aansteken..
Foto550-CGMFB7WF.jpg

Foto550-R4T46H3L.jpg

Foto550-SQ34JUZX.jpg


het vlees uit de Koelkast gehaald om op temp te komen
Foto550-7HWEAONF.jpg


en los
Foto550-PNWP3ODF.jpg


eerste aanblik
Foto550-PTJNAYES.jpg


Wat later
Album=APJHITSY


uiteindelijk
Foto550-6NPDWRJN.jpg


in de folie met een fleecevest eromheen
Foto550-D4QGVADI.jpg


uitgerust
Foto550-XKGMI67X.jpg

uitelkaar sleuren.
Foto550-6YHFSOEE.jpg


Toen de pork nog een nachtje in de Koelkast heeft gestaan heb ik zonder ik het doorhad samen met de vrouw heel de bak leeggeknauwd. er was niks taais meer aan.

ik ga dinsdag een procereur van +2,5 kilo halen en wil het dan nog eens proberen. Ik ga mijn wekker op 7:00 zetten en richt op 7:30-8:00 uur vlees erop

graag wil ik wat tips van jullie. Omdat ik een beginnende Smoker ben..en het deze keer echt goed wil maken

1. ik wil hem deze keer ook gaan inpakken maar bij welke temperatuur is dit aan te raden.?

2. En het valt mij op wanneer de WSM op temperatuur is dan zet je alle schuiven onder dicht maar deze rookt dan ook een stuk minder klopt dit.?

3. ik had water in de Injection zitten. kan dit uitdrogen..?

4. de temperatuur schommelt zo Af en toe iets +-5 graden is dit erg. dit word met de schuifjes weer gecorigeerd.

ik hoop snel iets te horen. Zodat ik mijn plan kan herzien
 
Hi,

Mooie reportage! Leuk om te kijken.

Vwb je vragen;
1. Ik pak meestal na een uur of 5-6 in, als de temperatuur tussen de 65-70 blijft hangen.

2. De wsm rookt inderdaad een stuk minder als de schuiven dicht gaan; de luchtstroom wordt nihil. Ik gooi het rookhout vaak al in de opwarm fase erin. Dwz dat ik de BBQ met het vlees er al in op temperatuur breng ipv eerst de BBQ op gewenste temp en dan pas vlees erop.

3. Weet ik niet

4. Staat de wsm op de wind? En heb je water in de pan?

Oja vwb de thermometer op de deur; ik zou hiermee oppassen je zult niet de eerste zijn met een gesmolten exemplaar
 
Hey Neo,

1. Inpakken is aan te raden wanneer je ziet dat het vlees in de zone blijft hangen. Dit is het moment waarop je vlees gaat uitdrogen.
2. Klopt!
3. Ik vermoed dat het probleem van het deels uitgedroogde vlees te maken heeft met het niet inpakken, en ook met de manier van snijden van de slager
4. Temperatuurschommelingen zijn beter in de hand te houden door water in de pan te doen...
 
Voor wat betreft de temp. schommeling kan ik nog iets bedenken: je gebruikt verschillende soorten brandstof. Briketten en houtskool. Wanneer je voor alleen briketten gaat  zal je temp. ook constanter zijn. Bij voorkeur kokosbriketten want die geven weinig as en branden lekker lang...
 
ten eerste bedankt voor de tips

de temperatuur loopt zo tussen de 110 en de 104 dus dat valt wel mee hoor met schommelen. hij is behoorlijk stabiel. maar ieder half uur moet ik ietsje bijregelen. maar ik vroeg het met gewoon af.?
Ik gebruik nu de weber brikketten (witte zakken long lasting toellie)

ik had de pan gevuld met aluminium folie en daarop gekookt water.
ik ga donderdag zeker is proberen om het in te pakken, en met welke temperatuur word hij weer uit de folie gehaald om toch de Bark te krijgen.?

ik probeer de WSM niet in de wind te zetten, hij staat aan het eind van de dag vanaf 17:30 wel iets in de zon.
maar dat lijkt me niet echt een probleem dan is de zonkracht al ver gedaald.



 
Terug
Bovenaan Onderaan