Ik heb een tijd lang niets gepost en maar af en toe meegelezen. Tijd om even wat te posten dus! Morgen op mijn vrije dag weer tijd voor Pulled Pork. Het is een procureur van 3200 gram. Dit keer laat ik het bot erin zitten. Het wedstrijd recept van Noskos moet er weer aan geloven. De pics spreken voor zich:
Morgenochtend de Q voorbereiden, rookhout zagen en lekker Q'en. Heerlijk.
Kan zomaar zijn dat ik er morgenmiddag een lekkere sigaar bij op steek
Bedankt voor nu, morgen verder...
Z.
Update:
Vanochtend om 7 uur het bed uitgestapt de kou in. Normaal zou dat een straf zijn, maar niet als het om te Q'en is
Foto's:
De pit temperatuur is gestegen naar 124 en is dat nu nog steeds. Kerntemperatuur is nu (10:10 uur) 33'/C.
Z.
UPDATE: Glaze (kerntemperatuur na 5 uur was 66'/C)
Z.
UPDATE: Inpakken
Na 2 1/2 uur is het wel tijd om in te pakken. Kerntemperatuur is opgelopen naar 75 graden dus dat gaat de goede kant op. In de tussentijd een uur lekker aan een sigaar (CAO) MX-2 staan lurken. Na het inpakken lekker mijn vingers af staan likken, kon het niet laten :blush:
Zo en nu wachten tot de 88 graden wordt bereikt.
Z.
UPDATE: het resultaat
Het was weer lekker. Uiteraard veel over. Morgen komen er gasten dus die kunnen we dit wel voorzetten denk. Daarnaast nog een een portie om kroketten te maken.
Bedankt voor het kijken!
Z.

Morgenochtend de Q voorbereiden, rookhout zagen en lekker Q'en. Heerlijk.

Kan zomaar zijn dat ik er morgenmiddag een lekkere sigaar bij op steek

Bedankt voor nu, morgen verder...
Z.
Update:
Vanochtend om 7 uur het bed uitgestapt de kou in. Normaal zou dat een straf zijn, maar niet als het om te Q'en is

Foto's:

De pit temperatuur is gestegen naar 124 en is dat nu nog steeds. Kerntemperatuur is nu (10:10 uur) 33'/C.
Z.
UPDATE: Glaze (kerntemperatuur na 5 uur was 66'/C)

Z.
UPDATE: Inpakken
Na 2 1/2 uur is het wel tijd om in te pakken. Kerntemperatuur is opgelopen naar 75 graden dus dat gaat de goede kant op. In de tussentijd een uur lekker aan een sigaar (CAO) MX-2 staan lurken. Na het inpakken lekker mijn vingers af staan likken, kon het niet laten :blush:

Zo en nu wachten tot de 88 graden wordt bereikt.
Z.
UPDATE: het resultaat
Het was weer lekker. Uiteraard veel over. Morgen komen er gasten dus die kunnen we dit wel voorzetten denk. Daarnaast nog een een portie om kroketten te maken.

Bedankt voor het kijken!
Z.