BasBQ
Beef en Steak

Pulled pork

 
 

Casper

Sprokkelaar
Berichten
31
Hallo allemaal

Ik wil voor de eerste keer pulled pork gaan maken
Nu zie ik hier verschillende recepten staan
Heeft iemand een tip welke ik het beste kan maken voor de eerste keer ?
Graag jullie tips en info over rubs, of ik hem tussedoor moet marineren en recepten, hoe ik dat het beste kan doen dus.

Groeten casper
 
Ik denk dat veel van ons allemaal begonnen zijn met een variant van Noskos. Te vinden op www.bbq-nl.com.

Als ik gegarandeerde kwaliteit en handelbare bereidingswijze wil, dan pak ik zijn wedstrijd variant. Als je dat een keer gedaan hebt  weet je zo'n beetje hoe het proces verloopt en kan je de volgende keer eens vari?ren met rubs en sauzen.

Mocht je geen zin en tijd hebben om de rubs en bbq saus zelf te maken dan kan ik je de All purpose rub van BBQguru en de standaard Blues Hog saus aanbevelen..... Maar dat is uiteraard geheel mijn smaak. 

Succes met de voor pret!
 
Bedankt voor de reacties ga voor die van leo
Wil wel deze week nog de maverick et 732 aanschaffen voor ik het doe
Is niet te missen denk ik
 
Casper, je hebt de juiste keuze gemaakt.
Maak er ook een paar foto's van en plaats die hier dat maakt het beantwoorden van eventuele vragen wat makkelijker.
 
En niet te vergeten.....als je foto's plaatst.....krijg je misschien je "varkentje" :blush:
 
dat zal ik zeker doen,duurt nog wel een paar weken eer  ik het doe en tijd heb,maar dan zet ik de foto er op
 
De voorpret voor je eerste PP is minstens zo groot als het maken ervan zelf en de eerste PP vergeet je sowieso niet meer  :)
 
Succes! Ik wil hem ook graag maken! Kom alleen paar dagen vrij per week te kort steeds
 
Jw zei:
Succes! Ik wil hem ook graag maken! Kom alleen paar dagen vrij per week te kort steeds
Hier is het ook weekend werk hoor  :)
 
Ik ben lekker tegendraads  :p, ik zou zeker een keer voor de old skool methode gaan (niet inpakken)
 
Hier ook nog alleen nog maar de Wedstrijd methode zoals Noskos hem op zijn Blog duidelijk omschrijft, is overigens het enige stukje vlees dat ik inpak :)
Sneller dan de Old school methode en veel malser en sappiger!
Ik mop met een combinatie van Blues Hog BBQ sauce en Blues Hog red tennessee (50/50)
Mijn rub is de Sparerib kruiden van verstegen, die is helaas niet overal verkrijgbaar, de groothandel heeft hem wel, voor mij een all purpose rub.
Verstegen is over het algemeen heel zout, vreemd genoeg is deze mix minder zout dan de rest van Verstegen (gelukkig maar)
 
Heb een weber one touch premium 57 cm, kan iemand zeggen hoeveel kolen je dan moet aanmaken om ongeveer die temp. te halen ?(gebruik dammers )
 
ik neem aan dat je briketten bedoelt  ;)

hier heeft Frits uitgelegd hoe je te werk kan gaan:
Wil je echt een lage temperatuur is de Minion methode, waarbij er een stuk of tien hete briketten op koude briketten gelegd worden, hier veel gebruikt. Een andere methode is de 'snake' waarbij er een slang van koude briketten in de barbecue gelegd wordt en dan aan het begin wordt aangestoken met een paar hete briketten.

Andere opstellingen van je briketten worden uitgelegd in het tips en tricks deel. http://www.bbqgenootschap.nl/forum/tips-tricks-tutorials/grill-methodes/

http://www.bbqgenootschap.nl/forum/brandstof/temperatuur-en-briketten-en-schuifjes-ed/msg117990/#msg117990
 
Terug
Bovenaan Onderaan