BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork

  • Onderwerp starter Hendrik Willem
  • Startdatum
H

Hendrik Willem

Gast
Zo ook voor de eerste keer pulled pork ja als je al acht maanden lid ben van het forum dan word het ook wel een keer tijd.Mijn verslag is niet zo uitgebreid ik ben niet zo'n schrijver.
esu8yqer.jpg

Ik heb het vlees ge?njecteerd met boulion .Het recept heb ik een beetje afgekeken bij Noskos naar het recept wedstrijd pulled pork..
uby4y3ys.jpg

Daarna in de rub en een nachtje in de koelkast.
8uraraby.jpg

Daarna op de BGE op ongeveer op 120 graden.
ese4uhym.jpg

Na een uur of drie in de glac? gezet.
u8ydyta5.jpg

ezuberyr.jpg

Bij ongeveer 70 graden heb ik hem al ingepakt en na ongeveer een uur was hij op 87 graden waarna ik hem ingepakt heb en hem nog 45 minuten heb laten liggen.
vyqa5e5e.jpg

Daarna even met twee vorken uit elkaar gepulkt .
neqy6uja.jpg

Daarna lekker op een broodje met koolsla en ja wat vond je ervan we vonden het heel erg lekker
maar het vlees is wel een beetje afgekoeld en denk dat ik het volgende keer even in de magnetron doe om het even wat warmer te maken.Ook neem ik volgende keer een groter stuk want dat duurt misschien iets langer en wat er dan over is van meer vlees zag ik bij Noskos pulled pork kroketten staan kan ik die ook eens een keer maken. De tijd van die ene kilo vlees was toch 6 uur op de BGE wat toch nog wel lang is voor zo'n klein stuk vlees.
Bedankt voor jullie aandacht.
 
Een foto zegt meer dan 1000 woorden Hendrik Willem. Ziet er top uit en bijvoorbaad alvast proficiat met je knorretje!
 
Ondanks dat je geen schrijver bent, toch een mooi eind resultaat geleverd!

Doe alsjeblieft geen vlees in de magnetron om ze op te warmen. Dan maak je de structuur van het vlees kapot en dat is zonde. Misschien moet je volgende keer eventjes terug in de Q leggen of op de warmhoudplaat (heb je allerlei soorten van). Ik weet niet hoe de ervaring van andere zijn, ik heb (nog) geen ervaring met PP.
 
Gefeliciteerd met je knor!! Ziet er heerlijk uit.
 
Stoker Joop zei:
Ondanks dat je geen schrijver bent, toch een mooi eind resultaat geleverd!

Doe alsjeblieft geen vlees in de magnetron om ze op te warmen. Dan maak je de structuur van het vlees kapot en dat is zonde. Misschien moet je volgende keer eventjes terug in de Q leggen of op de warmhoudplaat (heb je allerlei soorten van). Ik weet niet hoe de ervaring van andere zijn, ik heb (nog) geen ervaring met PP.
leuk bedankt voor je reactie we horen het wel van andere mensen die dit misschien vaker gedaan hebben.Misschien vinden anderen het warm genoeg maar ik ben iemand die van erg warm eten houd.
 
Dat broodje had ik ook wel gelust Hendrik Willem, ik hoor om de hoek al geknor!  :)
 
Stoker Joop zei:
Doe alsjeblieft geen vlees in de magnetron om ze op te warmen. Dan maak je de structuur van het vlees kapot en dat is zonde. Misschien moet je volgende keer eventjes terug in de Q leggen of op de warmhoudplaat (heb je allerlei soorten van). Ik weet niet hoe de ervaring van andere zijn, ik heb (nog) geen ervaring met PP.
Ik maak de restanten PP wel warm door het een minuutje in de magnetron te leggen en vooraf een scheutje cola erover heen en heb van de eters nog geen klachten gehad  :)
 
Zo, ik krijg gelijk trek. zou zo een zakje pp in de magnetron gooien. Maar helaas, het is op.
Gefeliciteerd met je knor!
 
Zie ik daar nu een knorretje om de hoek staan te wachten....
Ziet er heerlijk uit.
En inderdaad wat RedFox zegt, opwarmen met een klein scheutje cola in de magnetron gaat prima.
 
Heerlijk, wel een klein stukje ;).

Gefeliciteerd met je knorretje!
 
Knorremans in de pocket!!
 
Gefeliciteerd met je knorremans! Inderdaad je kan van pp nooit te veel hebben en een groter stuk duurt niet eens zo veel langer dus voor de zelfde moeite meer plezier  :p
 
Frits zei:
Heerlijk, wel een klein stukje ;).

Gefeliciteerd met je knorretje!
volgende keer een groter stuk Frits ik had toevallig 3 stukken liggen en
eigenlijk ergens anders voor gekocht dus volgende keer twee kilo.
 
Ziet er prima uit! Gefeliciteerd!

En idd volgende keer veeeeel meer er op knallen. Dat ding staat toch aan en het kost je ook bijna een hele dag dus of je er nu 2 of 6 kg op mikt maakt behalve de kosten niet veel uit. Wat je teveel hebt vries je makkelijk in en/of kan je verwerken in andere hele lekkere dingen :p
 
DanBras zei:
Ziet er prima uit! Gefeliciteerd!

En idd volgende keer veeeeel meer er op knallen. Dat ding staat toch aan en het kost je ook bijna een hele dag dus of je er nu 2 of 6 kg op mikt maakt behalve de kosten niet veel uit. Wat je teveel hebt vries je makkelijk in en/of kan je verwerken in andere hele lekkere dingen :p
Helemaal juist opgemerkt Danny!
 
Zo zie je maar je hoeft geen schrijver te zijn om een mooie sessie te doen ;) Ziet er heerlijk uit!

Voor de rest is alle gras al voor mijn voeten weggemaaid :D

Frits zei:
Heerlijk, wel een klein stukje ;).

Gefeliciteerd met je knorretje!
+1

RedFox zei:
Stoker Joop zei:
Doe alsjeblieft geen vlees in de magnetron om ze op te warmen. Dan maak je de structuur van het vlees kapot en dat is zonde. Misschien moet je volgende keer eventjes terug in de Q leggen of op de warmhoudplaat (heb je allerlei soorten van). Ik weet niet hoe de ervaring van andere zijn, ik heb (nog) geen ervaring met PP.
Ik maak de restanten PP wel warm door het een minuutje in de magnetron te leggen en vooraf een scheutje cola erover heen en heb van de eters nog geen klachten gehad  :)
+1
 
Misschien een tipje... Ik laat de PP meestal ingepakt in alu-folie met een handdoek erom rusten. Dan blijft het langer op temperatuur.
Verder ziet het er heerlijk uit! Nice!
 
Terug
Bovenaan Onderaan