BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork

 

Arj@n

Tondelzoeker
Berichten
24
De procureur ligt op de KJ. Als het goed is vanavond een lekker broodje pulled pork.
Procureur 20200913_090648.jpg
 
Succes. Zag daarnet iemand op mijn FB die er ook aan was begonnen, maar nog een woordje extra uitleg had. Kreeg als antwoord dat hij niet wist wanneer de stall zou komen omdat hij geen kernthermometer heeft en het blind gaat doen. :D Vraag me af of dat wel goed gaat komen bij hem.

Bij jou ziet het er prima uit.
 
Succes. Zag daarnet iemand op mijn FB die er ook aan was begonnen, maar nog een woordje extra uitleg had. Kreeg als antwoord dat hij niet wist wanneer de stall zou komen omdat hij geen kernthermometer heeft en het blind gaat doen. :D Vraag me af of dat wel goed gaat komen bij hem.

Bij jou ziet het er prima uit.

Dat zou ik toch niet doen zonder kerntemperatuur meter. Meten is weten :)
 
Hij gaat nog steeds lekker. Temperatuur blijft aardig op de 121 graden. Kerntemperatuur inmiddels 66 graden. Bijna tijd voor de glaze.
Zelfs het weer werkt mee.
 
Dat zou ik toch niet doen zonder kerntemperatuur meter. Meten is weten :)

Dat was mijn antwoord ook. Zie het vaker. iemand in de fietsclub aan het verkondigen dat hij zo een geweldige BGE heeft. Toen hij op mijne FB zag wat ik met de KJ doe, vroeg hij direct aan mij of ik eens bij hem op de BGE wou komen koken, want hij gebruikte hem enkel en alleen om te grillen en pizza’s. Heeft zelfs geen kernthermometer. Dus met andere woorden heeft hij enkel een BGE omdat dit mooi in de tuin staat en je er ook op kunt grillen 😁
 
Zo nu nog even wat foto's van het resultaat.
2 uur na het aanbrengen van de glaze de boel ingepakt en laten garen tot een kerntemperatuur van 88 graden. Echter was hij nog niet helemaal zacht dus de temperatuur door laten gaan naar 90 graden.
Uiteindelijk met 8 man van gegeten en iedereen was tevreden over de smaak. Gelukkig was er wat over, dus dat wordt morgen nog een lekkere lunch.
Resultaat 20200913_185738.jpg


En dan......
Pulled pork 20200913_190912.jpg


Natuurlijk mag de coleslaw niet ontbreken
Coleslaw 20200913_190923.jpg
 
picobello gedaan. ziet er goed uit
gefeliciteerd met je knor
 
Top gedaan, ziet er heerlijk uit. (y)
 
Naais work! En toch nog met 8 man van gesmikkeld! (y)

nog iets gehoord van degene op FB welke het los uit het vuistje aan het bereiden was?
 
Succes. Zag daarnet iemand op mijn FB die er ook aan was begonnen, maar nog een woordje extra uitleg had. Kreeg als antwoord dat hij niet wist wanneer de stall zou komen omdat hij geen kernthermometer heeft en het blind gaat doen. :D Vraag me af of dat wel goed gaat komen bij hem.

Bij jou ziet het er prima uit.
Het moment van de stall is toch helemaal niet zo interessant. Want je gaat toch inpakken als de bark er goed op zit, niet wanneer de stall komt. Enig probleem wat ik voorzie is dat hij te ver door gaart zonder kern thermometer.

@Arj@n mooie PP, gefeliciteerd met de knorrie
 
Het moment van de stall is toch helemaal niet zo interessant. Want je gaat toch inpakken als de bark er goed op zit, niet wanneer de stall komt. Enig probleem wat ik voorzie is dat hij te ver door gaart zonder kern thermometer.

@Arj@n mooie PP, gefeliciteerd met de knorrie

Klopt helemaal. de stall ga je idd "gewoon" aan voorbij, maar weten hoe ver het proces is is toch wel prettig. Helemaal wanneer het eindpunt bereikt is. Tegen die tijd begint de maag ook wel te knorren :D
 
Mooioe run PP. Ziet er allemaal lekker uit. Die gasten van jou hebben zitten smullen. Die komen nu vaker om PP :cool:
Gefeliciteerd met je knorrie
 
Terug
Bovenaan Onderaan