BasBQ
Beef en Steak

Pulled pork

 
 

Gommel

Vuurmaker
Berichten
59
Vandaag op tijd begonnen aan de pulled pork. Ondanks de verjaardag van gisteravond en dus pas na drieen op bed toch optijd opgestaan. Dit is 1 van die gerechten die ik echt graag wil proberen.

Vanacht mooi het vlees uit de koelkast gehaald om te laten wennen aan kamertemperatuur. Vervolgens alles gekruid. Nu heb ik dit gedaan met een bakje kruiden die ik van een vriend heb ontvangen. Hierin zitten alle restjes die hij overhoudt dus inhoud onbekend maar het rook heerlijk. Op advies van hem een soort aangepaste 321 methode proberen. Nu vier uur op de bbq, rond de 120 graden en hoop ik een kern van 71 te krijgen. Dan inpakken met een half biertje, wat algavesiroop en boter en dan 3 uurtjes erop. Daarna nog een uurtje zo erop en hoop ik dat het wat word.

Ruime hand rookhout erbij hoop ik een lekkere rokerige smaak mee te krijgen.

Zal zo weer een foto maken.

WhatsApp Image 2020-08-30 at 09.13.59.jpeg
 
P.P. met een 3-2-1 methode? lees ik dat goed, je maakt me nieuwsgierig zeker naar het resultaat. :unsure:
 
Ja, tip van een ervaren vriend. Nooit geschoten altijd mis toch. En hou je op de hoogte.
 
Ik heb het ook een keer nagelezen maar het staat er echt, maar was een kort naggie

Op naar de volgende foto’s
 
Deel 1.

Nu ingepakt met een half flesje bier erbij. Ik ga voor een uurtje of drie ingepakt of een temperatuur van een 86/87. Dan daarna nog weer rechtstreeks erop.

WhatsApp Image 2020-08-30 at 13.17.05.jpeg
 
Vergeet de priktest niet bij ±90 gr.
 
Op 2.5 uur 88 graden bereikt. Nu eruit en nog ff rechtstreeks erop tot een graad of 91/92 en dan (bedankt voor de tip) prikken. Ook al een heerlijk biertje van onze lokale bierbrouwer (paar huizen verderop in de straat) klaar staan in de koeling.

Zwaar leven.

WhatsApp Image 2020-08-30 at 15.31.54.jpeg
 
En? Hoe is tie gelukt?
 
Zo dat was hem. Heerlijk, we zijn niet helemaal uitgekomen op 3 2 1. We begonnen met vier uur op de bbq rond de 110-120gr.
Daarna 2.5 uur naar de 88 graden ingepakt met een half biertje erbij in.
Daarna nog 2 uur voor uiteindelijk 93 graden, bij 91 was hij mij inziens nog niet mals genoeg. Geserveerd met wat koolsla en turks brood alleen die laatste doen we de volgende keer niet meer.

Volgende keer een meer traditionele manier voor het maken van de pulled pork om het verschil te proeven. Maar dit was heerlijk en nog ruim genoeg over voor een paar broodjes tijdens het werk.

WhatsApp Image 2020-08-30 at 19.24.43.jpeg


WhatsApp Image 2020-08-30 at 19.26.13.jpeg


WhatsApp Image 2020-08-30 at 19.33.28.jpeg
 
Mooie sessie, gefeliciteerd met je Knorretje.
 
Lekker hoor, gratz met knorrie!
 
Ziet er lekker uit!

Groeten van Robert
 
Terug
Bovenaan Onderaan