BasBQ
Beef en Steak

Pulled pork

 

Gavjow

Kooltjesharker
Berichten
102
Na al die pulled pork voorraadjes gemaakt te zien worden hier dacht ik zelf ook maar weer eens aan de slag te gaan.

Het is alweer even geleden dat ik iets op de Guru heb bereid. Met een zoontje van 6 weken is het nog best lastig de tijd te vinden om iets op de Guru te leggen.

Afgelopen week mijn laatste zakje pulled pork uit de vriezer gehaald dus het leek mij wel weer tijd voor pulled pork.

Een mooi stuk procureur van 3kg gehaald bij de Hanos.
Met een mengsel van appelsap, de rub en wat whisky ge?njecteerd. De rub is een basis rub volgens recept Noskos.
0a179539e50dab9eaf93d8f4e87b6c1f.jpg

In de rub gezet en een nachtje in de koelkast laten rusten.
4c8aa2b1f936ff72a52e149d9017c143.jpg

De volgende dag rond 8:30 op de Guru gelegd.
8f76321f263bbd8b0bc9ccb0fed3107f.jpg

Aangestoken met een aantal chunks kersenhout. Dat doet het altijd goed met varken en valt met de zoete rook ook in de smaak bij de fam.
f43a29ee412e7c1f0cdd08cdf0f02c42.jpg

Na de 1e 5 uur op 121gr zit er een mooie bark op. Helaas geen grafiek omdat mijn inkbird app chraste. Kerntemp was toen 70gr
Mooi in de lak gezet met een mengsel van ingekookte appelsap, honing en stockyard bbq saus. Na nog 2 uur ingepakt met 78gr.
Vervolgens laten liggen tot 96 graden. Toen was het boterzacht. Uiteindelijk een mooie stabiele sessie met een duur van 10,5 uur.
fff5ab8821024e1fca3bd0eeae5beb79.jpg

Even laten rusten tot het pullen.
874c463793b6810f6a21fffe13c3c9e9.jpg

Gegeten met een heerlijke coleslaw van rode en witte kool op een tijgerbroodje.
d2faa4f11b0d5182a5c8c7a4f12be508.jpg
 
Ziet er lekker uit, alvast gefeliciteerd met je sticker. ;)
 
Dat ziet er heel goed uit zeg. Eet smakelijk

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

 
Gavjow zei:
Na al die pulled pork voorraadjes gemaakt te zien worden hier dacht ik zelf ook maar weer eens aan de slag te gaan.

Het is alweer even geleden dat ik iets op de Guru heb bereid. Met een zoontje van 6 weken is het nog best lastig de tijd te vinden om iets op de Guru te leggen.

Afgelopen week mijn laatste zakje pulled pork uit de vriezer gehaald dus het leek mij wel weer tijd voor pulled pork.

Een mooi stuk procureur van 3kg gehaald bij de Hanos.
Met een mengsel van appelsap, de rub en wat whisky ge?njecteerd. De rub is een basis rub volgens recept Noskos.
...

Dat ziet er geweldig uit zeg. Bij mij is de voorraad ook op. Dus dit is een mooie stimulans. Krijg gewoon trek van de foto's.

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 Pro met Tapatalk

Edit beheer: Om het topic overzichtelijk te houden zijn de afbeeldingen bij citaat verwijderd.

 
Ziet er heerlijk uit! Moet ik ook snel weer maken.  :)
 
Mooie Pulled Pork,
gefeliciteerd met je Knorretje
 
Mooie run en beschrijving.

Zelf ook maar weer eens maken, het blijft leuk lekker hobbyen/buiten koken en buiten zijn.

Vandaag (09/02/20) waai je uit je panty, dus helaas geen Q voor ons.

 
Lekker hoor, gratz met knorrie!
 
mooie pp
gefeliciteerd met je knorrie
 
Lekker hoor prima gelukt


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Mooie run. Je PP ziet er goed uit. En lekker om in deze drukken tijden even met de BBQ te hobbyen. En maak je geen zorgen. Als ze 5jr zijn heb je er nog steeds werk mee
Gelukkig hoef je bij low en slow niet constant bij de Q te staan.
Gefeliciteerd met je knorrie.
 
Dankjewel Bram,

Kijk er nu al naar uit. Maar volgens een vriend van mij is het zo dat hoe ouder ze worden des te meer je handen er aan vol hebt haha. Low en slow is daarbij wel ideaal. Zolang je geen uitschieters hebt in je temperaturen kan je gewoon je Q laten gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan